arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۷۶۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۹ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸

پیشنهاد نامزد ریاست کمیسیون آینده اروپا: «ارتش اروپایی» تشکیل شود

"منفرد وبر"، نامزد محافظه کاران اروپایی برای عهده داری ریاست کمیسیون اروپایی آینده در یک مناظزه تلویزیونی با رقیب سوسیال دموکرات خود "فرانس تیمرمانس"، آشکارا از تشکیل یک ارتش اروپایی حمایت کرده و گفت من خواهان این هستم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نامزد محافظه کاران برای عهده داری ریاست کمیسیون آینده اروپایی خواستار تشکیل ارتش اروپایی شد.

به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه اتریشی "وینر سایتونگ"، "منفرد وبر"، نامزد محافظه کاران اروپایی برای عهده داری ریاست کمیسیون اروپایی آینده در یک مناظزه تلویزیونی با رقیب سوسیال دموکرات خود "فرانس تیمرمانس"، آشکارا از تشکیل یک ارتش اروپایی حمایت کرده و گفت من خواهان این هستم.

وی در عین حال تشکیل ارتش اروپایی در آینده ای قابل پیش بینی را واقع بینانه ندانست.

"منفرد وبر" تا به حال ، معاون رئیس حزب سوسیال مسیحی در پارلمان آلمان و رئیس فراکسیون حزب مردم پارلمان اروپا بوده است و تیمرمانس هم تا به حال معاون رئیس کمیسیون اروپایی بوده است.

انتخابات پارلمانی اروپا از 23 تا 26 ماه می (2 تا 5 خرداد) برگزار می شود.

منفرد وبر دیدگاه ها و برنامه های زیادی را برای ریاست کمیسیون آینده اروپایی دارد.

وی چندی پیش هم به آمریکا درباره قراردادن تعرفه‌های گمرکی بالا بر واردات خودرو از اروپا هشدار داده گفت: اگر اقدامات یکجانبه مانند اعمال تعرفه‌های گمرکی بالا بر تولیدات خودروی اروپا اعمال شود این اتحادیه هم اقدامات متقابل را در پیش خواهد گرفت.

وبر مدتی است که مبارزات انتخاباتی خود در حزب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی را از مونستر آغاز کرده است. وی به‌عنوان نامزد قدرتمندترین فراکسیون پارلمان اروپا شانس بالایی در دستیابی به مقام ریاست کمیسیون اروپایی دارد.

وی همچنین مخالف اجرایی شدن پروژه خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به نورد استریم 2 است.

منفرد وبر اعلام کرده است که در صورت موفقیت در انتخابات اروپایی و تصاحب ریاست کمیسیون اتحادیه اروپا می‌خواهد ساخت پروژه نورد استریم2 را متوقف کند. وی در این باره گفته است که من مخالف این پروژه هستم، این به‌نفع اتحادیه اروپا نیست.

وی همچنین اعلام کرده است که در صورت عهده داری سمت ریاست کمیسیون اروپایی به مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا پایان خواهد داد.

نظرات بینندگان