arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۷۶۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۰ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸

تاجیکستان 80 زندانی افغان را تحویل کابل می دهد

رییس جمهور تاجیکستان می گوید به زودی 80 نفر از زندانیان افغان را که در این کشور زندانی هستند، به افغانستان انتقال خواهند داد. کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از اطلاعیه وزارت خارجه افغانستان ، امامعلی رحمان این سخنان را در دیدار با صلاح‌الدین ربانی، سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان، مطرح کرده است.
وزارت امور خارجه افغانستان روز جمعه گفته است که درخواست استرداد 80 زندانی افغانستان از تاجیکستان از سوی صلاح‌الدین ربانی، سرپرست این وزارت، مطرح و از سوی رییس جمهور تاجیکستان پذیرفته شده است.
رحمان به سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان اطمینان داده است که 80 نفر از زندانیان افغان به زودی به افغانستان منتقل خواهند شد.
هرچند تاکنون روشن نیست که چه تعداد از شهروندان افغان در تاجیکستان زندانی‌اند، اما پیش از این نیز شماری از زندانیان افغان از تاجیکستان به افغانستان انتقال یافتند.
وزارت امور خارجه افغانستان همچنین گفته است که دو طرف در این دیدار روی موضوعات امنیتی، اقتصادی و پروژه‌های توسعه ای بحث کرده‌اند.
بر اساس این گزارش، رییس جمهور تاجیکستان همچنین در بخش همکاری‌های اقتصادی و پروژه‌های توسعه ای گفته است که کار بند راغون در یک سال آینده تکمیل می‌شود و افغانستان از برق این بند بهره‌مند خواهد شد.
بند راغون از پروژه‌های بزرگ اقتصادی تاجیکستان است. انتظار می‎رود تاجیکستان از این نیروگاه برق آبی، به افغانستان و پاکستان برق صادر

نظرات بینندگان