arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۷۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۹ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸

لاهوتی: حفظ ریاست «لاریجانی» در مجلس، خط قرمز فراکسیون مستقلین است

سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این فراکسیون برای انتخاب نواب رئیس مجلس آماده ائتلاف با سایر فراکسیون‌های مجلس است، تاکید کرد که حفظ ریاست علی لاریجانی در سال آخر فعالیت مجلس خط قرمز این فراکسیون است. انتخابات هیأت رئیسه مجلس برای انتخاب رئیس و ۱۱ نفر از اعضای هیأت رئیسه پنجم خرداد برگزار می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این فراکسیون برای انتخاب نواب رئیس مجلس آماده ائتلاف با سایر فراکسیون‌های مجلس است، تاکید کرد که حفظ ریاست علی لاریجانی در سال آخر فعالیت مجلس خط قرمز این فراکسیون است.

مهرداد لاهوتی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اعضای فراکسیون مستقلین در جلسه‌ای روی ریاست آقای لاریجانی تفاهم کردند زیرا حفظ ریاست ایشان خط قرمز فراکسیون مستقلین است اما در مورد نواب رئیس قرار شد نظر فراکسیون‌های دیگر را ببینیم، اگر آنها تصمیمی به ائتلاف داشتند ما هم آمادگی این امر را داریم.

وی افزود: در انتخابات هیأت رئیسه مجلس در سال گذشته فراکسیون مستقلین تمام تمرکز خود را روی حفظ ریاست آقای لاریجانی انجام داد و در نتیجه تعداد اعضای این فراکسیون در هیأت رئیسه تنها دو نفر (نعمتی و آشوری) است. لذا قرار شد تلاش کنیم در انتخابات هیأت رئیسه جدید تعداد اعضای فراکسیون در هیأت رئیسه به چهار نفر افزایش یابد.

این نماینده مجلس در ارزیابی خود از تحولات هیأت رئیسه مجلس در سال پایانی فعالیت مجلس دهم، گفت: معمولاً در سال آخر تغییر چندانی در ترکیب هیأت رئیسه اتفاق نمی‌افتد و نهایتاً این تغییرات در حد دو سه نفر است.

انتخابات هیأت رئیسه مجلس برای انتخاب رئیس و ۱۱ نفر از اعضای هیأت رئیسه پنجم خرداد برگزار می‌شود.

نظرات بینندگان