arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۷۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۳ - ۲۹ آذر ۱۳۹۰

احمدی​نژاد تا یک ماه آینده باید به مجلس بیاید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خانه ملت نوشت: حسین سبحانی‌نیا عضو هیئت رئیسه مجلس هشتم، با بيان اينکه هيات رئيسه پس از دريافت طرح سوال از رئيس​جمهور با 79 امضا، آن را به کميسيون​هاي تخصصي ارائه داده است، افزود: اين طرح به کمیسیون‌های تخصصی اصل 90، فرهنگی، عمران، اقتصادی، اممنیت ملی، برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ارجاع شده است. طبق ماده 196 آیین‌نامه داخلی مجلس، رئیس‌جمهوری باید نماینده خود را به کمیسیون‌های تخصصی بفرستد تا به سئوال‌های نمایندگان پاسخ دهد، ادامه داد: نشست‌های تخصصی با حضور منتخب نمایندگان سئوال‌کننده و نماینده رئیس‌جمهوری تشکیل می‌شود و نماینده رئیس‌جمهوری توضیحات خود را ارائه می‌کند.

وی توضیح داد: پس از یک هفته، چنانچه نمایندگان امضاکننده طرح سئوال از رئیس‌جمهوری که حداقل یک چهارم تعداد نمایندگان مجلس هستند، از سئوال خود منصرف نشده باشند، رئیس مجلس موظف است در نخستین نشست علنی سئوال نمایندگان را قرائت و فوراً برای رئیس‌جمهوری ارسال کند.
این عضو هیئت رئیسه مجلس هشتم، با استناد به ماده 197 آیین‌نامه داخلی مجلس، یادآور شد: رئیس‌جمهوری باید در مدت یک‌ماه در صحن علنی مجلس حاضر شود و به سئوال نمایندگان پاسخ دهد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کج خیال
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
0
2
من که باور کردم!
نظرات بینندگان