arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۷۸۶۵
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۷ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸

فرمانده آمریکایی: به حضورمان در دریای چین جنوبی ادامه می‌دهیم

یک مقام ارشد نظامی آمریکا ضمن تاکید بر وجود منافع کشورش در «دریای چین جنوبی»، بر تداوم عملیات گشتزنی در این منطقه تاکید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

یک مقام ارشد نظامی آمریکا ضمن تاکید بر وجود منافع کشورش در «دریای چین جنوبی»، بر تداوم عملیات گشتزنی در این منطقه تاکید کرد.

به گزارش فارس، یک مقام ارشد نظامی آمریکا با تاکید بر تداوم اقدام‌های مداخله جویانه کشورش، به تعهد واشنگتن به «تداوم گشتزنی در دریای چین جنوبی» اشاره کرد.

به نوشته شماره شنبه روزنامه «گالف تایمز» دریاسالار «جان ریچاردسن» فرمانده عملیات نیروی دریایی آمریکا در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران که از طریق تلفن صورت گرفت، اظهار داشت: «عملیات ما واقعا در این هفت دهه، به ویژه در زمان‌های اخیر نوسانی نداشته و ما منافع ملی بسیاری آنجا داریم.»

این مقام ارشد نظامی آمریکا ادامه داد: «حدود یک سوم از تجارت جهان از طریق دریای چین جنوبی صورت می‌گیرد. ایالات متحده کشوری با تردد‌های دریایی است. ما منافع زیادی در آب‌های این منطقه داریم. بنابراین، به طور پیوسته در آنجا حضور خواهیم داشت. »

وی با رد ادعای پکن مدعی شد که این گشتزنی‌ها تحریک آمیز نبوده و از شرکای منطقه خواست میزان عملیات در منطقه را افزایش دهند.

بر اساس این گزارش، آمریکا در ماه های اخیر کشتی‌هایی را در دریای چین جنوبی مستقر کرده و رزمایش‌هایی را با «فیلیپین»، «ژاپن» و «هند» انجام داده است.جزایر و آب‌راه‌های دریای چین جنوبی بین ویتنام، فیلیپین، برونئی، مالزی، اندونزی، تایوان و چین تحت منازعه است و در این میان آمریکا سعی کرده با دخالت در امور کشورهای منطقه خود را متعهد به حمایت از برخی کشورها چون فیلیپین و تایوان نشان دهد.

این در حالی است که چین بارها به اقدام های نظامی آمریکا در منطقه اعتراض و تاکید کرده که رفتار نیروی دریایی آمریکا در دریای چین جنوبی نقض حاکمیت چین محسوب می‌شود و صلح، امنیت و نظم را در این منطقه به خطر می‌اندازد.

سخنگوی فرماندهی جنوب ارتش چین نیز به تازگی از تمهیدات لازم و «آماده‌ باش» پرسنل این کشور برای مقابله با کشتی‌های جنگی آمریکا خبر داده است.

به دنبال اقدام جدید ارتش آمریکا در اعزام دو کشتی‌ به «دریای چین جنوبی»، یک سخنگوی ارتش چین گفت که نیروهای مسلح این کشور در حالت «آماده باش بالا» قرار خواهند گرفت و در صورت لزوم اقدام‌های لازم را برای محافظت از «حاکمیت ملی» انجام می‌دهند.(جزئیات بیشتر)

نظرات بینندگان