arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۷۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۱ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸

مجلس با مسکوت ماندن طرح ساماندهی بازار خودرو مخالفت کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۹۸ رای موافق، ۹۸ رای مخالف و ۹ رای ممتنع از ۲۴۴ نماینده حاضر با پیشنهاد مسکوت مانده سه ماهه طرح ساماندهی خودرو مخالفت کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نمایندگان مجلس شورای با پیشنهاد مسکوت ماندن سه ماهه طرح ساماندهی بازار خودرو مخالفت کردند.

بهرام پارسایی نماینده شیراز در هنگام بررسی طرح ساماندهی بازار خودرو در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی پیشنهاد مسکوت ماندن سه ماهه این طرح را مطرح کرد.

وی گفت: طبق آئین نامه طرح یک فوریتی باید ظرف 45 روز به تصویب مجلس برسد که یک فوریت این طرح دوم اردیبهشت سال گذشته تصویب شده و این طرح 13 ماه است بین مجلس و کمیسیون پاسکاری شده است.

وی ادامه داد: کمیسیون صنایع برای طرح پیشنهادات طراحان دعوتی از آنها نداشته است، تنها یک بار از من برای حضور در جلسه کمیته دعوت کردند، علیرغم این که بخشی از اعضای کمیسیون صنایع از حقوق ملت دفاع می‌کند اما برخی دیگر از اعضا به نمایندگی از خودروسازان به دفاع از آنها می‌پردازند و طرح را از مسیر خود خارج کردند.

پارسایی افزود: اگر این طرح ظرف 45 روز به تصویب می‌رسید، به طور قطع شاهد وضعیت نابسامان فعلی در بازار خودرو نبودیم اما طرح از اهداف اصلی طراحان خارج شده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس با اشاره به بازدیدش از یکی از خودروسازان گفت: یک خودروساز 70 هزار خودرو را دپو کرده ولی پول مردم دستش امانت است و خودروی مردم را تحویل نمی‌دهد در حالی که فروش فوری می‌گذارند.

وی افزود: طرح ساماندهی بازار خودرو نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه مشکلی را به مشکلات بازار خودرو اضافه خواهد کرد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 98 رای موافق، 98 رای مخالف و 9 رای ممتنع از 244 نماینده حاضر با پیشنهاد مسکوت مانده سه ماهه طرح ساماندهی خودرو مخالفت کردند.

نظرات بینندگان