arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۷۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۲ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸

۱۵ کشته در سیلاب‌های "مالی"

در پی بارندگی‌های سیل‌آسا و وقوع سیلاب‌های گسترده در سراسر "باماکو"، پایتخت "مالی"، دست‌کم ۱۵ نفر کشته شده‌اند.با آغاز فصل بارندگی، اوایل صبح روز پنج‌شنبه باران‌های شدیدی به مدت پنج ساعت در "باماکو" شروع به باریدن گرفت که منجر به سیل‌گرفتگی خیابان‌ها، آسیب دیدن ساختمان‌ها و شناور شدن خودرو‌ها در سیلاب‌های جاری در خیابان‌های این شهر شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

در پی بارندگی‌های سیل‌آسا و وقوع سیلاب‌های گسترده در سراسر "باماکو"، پایتخت "مالی"، دست‌کم ۱۵ نفر کشته شده‌اند.

به گزارش ایسنا، با آغاز فصل بارندگی، اوایل صبح روز پنج‌شنبه باران‌های شدیدی به مدت پنج ساعت در "باماکو" شروع به باریدن گرفت که منجر به سیل‌گرفتگی خیابان‌ها، آسیب دیدن ساختمان‌ها و شناور شدن خودرو‌ها در سیلاب‌های جاری در خیابان‌های این شهر شد.

سخنگوی وزارت امنیت داخلی مالی از خسارت‌های جدی این سیل خبر داده و اعلام کرده که گروه‌های امدادی به مناطق سیل‌زده اعزام شده‌اند.

وزارت بهداشت این کشور نیز با بیان این که حدود ۳۰۰ خانوار در شش بخش منطقه "باماکو" تحت تاثیر سیل قرار گرفته‌اند، از اسکان برخی از این افراد در مدارس به دنبال افزایش سطح آب‌گرفتگی‌ها به ۲.۵ متر خبر داده است.

بر اساس گزارش‌های محلی دست‌کم ۱۰ نفر در "نیاماکورو"، منطقه‌ای که یک پل به شدت در آن آسیب دیده است، جان خود را از دست داده‌اند.

ساکنان مناطق سیل‌زده مقامات محلی را به خاطر سوء مدیریت منطقه مقصر دانسته و اعلام کرده‌اند که زباله‌های بسیاری در خیابان‌ها رها شده که محل کانال‌های تخلیه را مسدود کرده است. وزیر هم‌بستگی و مبارزه با فقر مالی نیز اعلام کرده که برای جلوگیری از وقوع چنین فجایایی، با آزادسازی مسیر‌های آبی باید قدم‌هایی برداشت.

بنابر گزارش شبکه خبری الجزیره، وقوع سیل در مالی، کشوری آفریقایی که سه نوع اقلیم بیابانی، نیمه بیابانی و گرمسیری دارد، به هنگام آغاز فصل بارانی امری رایج است.

نظرات بینندگان