arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۸۰۶۱
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۵ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸

ویدئویی که اتریش را بهم ریخت/ رئیس جمهور اتریش رسوایی را شرم‌آور خواند

رئیس جمهور اتریش در واکنش به تحولات اخیر در عرصه سیاسی کشورش گفت که انتشار ویدئویی درباره معاون صدراعظم شرم‌آور است و نباید اتریش را اینگونه نگریست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس جمهور اتریش در واکنش به تحولات اخیر در عرصه سیاسی کشورش گفت که انتشار ویدئویی درباره معاون صدراعظم شرم‌آور است و نباید اتریش را اینگونه نگریست.

«الکساندر فان دربالن» رئیس‌جمهور اتریش انتشار ویدئویی که به رسوایی و در نهایت انحلال دولت این کشور منجر شود را «شرم‌آور» توصیف کرد.

بنابر گزارش خبرگزای اسپوتنیک، فان‌در بالن در جریان کنفرانس خبری گفت: «این ویدئو شرم‌آور است. اما هیچکس نباید از (موجودیت) اتریش شرمنده باشد. من باید به وضوح بگویم: ما اینطور نیستیم. اتریش اینطور نیست.» وی همچنین گفت که درباره انتخابات زودهنگام با «سباستین کورتس» صدراعظم اتریش صحبت کرده است و امروز یکشنبه هم با وی دیدار دارد و افزود: «اکنون ما باید هر چه لازم است انجام دهیم تا بار دیگر اعتماد ایجاد کنیم.»

یک منبع دولت ائتلافی اتریش دیروز (شنبه) اعلام کرد، کورتس به دنبال رسوایی «هاینس کریستین اشتراخه» معاونش، احتمال ادامه همکاری با وی را رد کرده است. انتشار ویدئویی درباره زدوبند مالی اشتراخه، وی ناچار به استعفا شد و کورتس با اعلام فروپاشی کابینه ائتلافی، از رئیس‌جمهور این کشور خواست «هرچه زودتر» انتخابات پیش از موعد برگزار کند.

در پی این رسوایی مقامات آلمانی از جمله «هایکو ماس» وزیر خارجه این کشور هم از کورتس به دلیل تشکیل دولت ائتلافی با راست‌گرایان افراطی انتقاد کردند.

در چند سال اخیر همزمان با ورود موج مهاجران از سوریه و کشورهای آفریقایی به اروپا، احزاب راستگرای افراطی و بیگانه‌ستیز یکی پس از دیگری در کشورهای اروپایی به قدرت می‌رسند و همین امر موجب نگرانی مقام‌های اتحادیه اروپا شده است.

اتریش از جمله کشورهایی است که به همگرایی با روسیه و ارتباط مخفی با مسکو متهم شده و حتی به نوشته نیویورک‌تایمز بسیاری از کشورهای اروپایی از بیم درز اطلاعات به روسیه، همکاری‌های اطلاعاتی با وین را متوقف کرده‌اند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان