arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۸۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۱ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸

وزیر انرژی روسیه خبر از افزایش احتمالی تولید نفت داد

وزیر انرژی روسیه از امکان افزایش تولید نفت کشورهای عضو اوپک پلاس (اعضای اوپک و تولیدکنندگان غیراوپکی) خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر انرژی روسیه خبر از افزایش احتمالی تولید نفت دادشبکه تلویزیون دولتی روسیه گزارش داد که الکساندر نوواک که در جده در عربستان به سر می برد پیش از آغاز نشست اوپک به خبرنگاران گفت: ما باید به وضعیتی که در بازار جهانی نفت در نیمه دوم سال جاری میلادی بوجود می آید پاسخ مناسبی بدهیم.
نوواک ادامه داد: به طور مثال در صورت افزایش تقاضا در بازار جهانی آماده بررسی امکان افزایش دوباره تولید نفت هستیم. 
به گزارش ریانووستی، وزیر انرژی روسیه در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: روسیه در ماه می بیش از 100 درصد از توافق با اوپک برای کاهش تولید نفت را اجرا می کند.
نوواک پیشتر گفته بود که وضعیت ایران، ونزوئلا و لیبی بطور کامل مشخص نیست. به رغم اینکه تحریم هایی وضع شده است اما در زمان حاضر نمی دانیم که این تدابیر چه تاثیری بر همکاریهای بین کشورها می گذارد.
وزیر انرژی روسیه گفت: بطور کامل نمی دانیم که خریداران نفت چگونه رفتار می کنند؛ تصمیم نهایی در مورد سطح تولید اوپک پلاس در جریان نشست اوپک در روزهای 25 و 26 ماه ژوئن آینده (4 و 5 تیر ماه) گرفته خواهد شد.
آمریکا اخیرا در اقدامی غیرقانونی دست به تحریم نفتی ایران زده است تا با افزایش فشارها بر ملت ایران، به خیال خود تهران را مجبور به پذیرفتن تصمیمات تحمیلی خود کند.
مقامات واشنگتن امیدوارند با همراهی روسیه و عربستان دیگر تولید کنندگان بزرگ نفت در جهان بتوانند، تاثیر تحریم نفت ایران بر قیمت طلای سیاه را کنترل کنند.
روس ها معتقدند که اگر اعضای اوپک برای همراهی با آمریکا دست به افزایش تولید بزنند و روس ها دست روی دست بگذارند، سهم کمتری از بازار را به دست خواهند آورد.
ایران اما خواهان همراهی سایر صادرکنندگان نفت با این کشور در مقابل تحریم های یکجانبه آمریکاست با این تفاوت که روس ها از ایران نفت می خرند و عربستان به صورت رسمی شمشیر را از رو برای ایران بسته است و به آمریکا اطمینان داده که کمبود نفت ایران را در بازار جهانی بی پاسخ نمی گذارد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان