arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۸۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۲ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸

سوریه استفاده از سلاح شیمیایی در لاذفیه را تکذیب کرد

سوریه ادعای برخی رسانه‌ها و محافل وابسته به گروه های تروریستی مبنی بر استفاده ارتش این کشور از سلاح شیمیایی در استان لاذقیه را تکذیب کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سوریه استفاده از سلاح شیمیایی در لاذفیه را تکذیب کردبه گزارش یکشنبه شب خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یک مقام مسئول در وزارت امور خارجه سوریه گفت: گروه‌های تروریستی و برخی رسانه‌های وابسته به آنها با پخش خبری جعلی مدعی استفاده ارتش از سلاح شیمیایی در شهرک کبانی در لاذقیه شدند.
این منبع افزود: ادعا مذکور به هیچ وجه صحت ندارد و سوریه به طور کامل با سازمان منع سلاح های شیمیایی که سوریه را عاری از این نوع سلاح دانسته، همکاری کرده است. 
وی بکارگیری سلاح‌های شیمیایی را مغایر تعهدات اخلاقی و بین‌المللی دانست و تاکید کرد که این گونه اخبار جعلی و توخالی، سوریه را از ادامه نبرد با تروریسم تا بازگشت کامل امنیت و ثبات به سراسر کشور، باز نخواهد داشت.
اخبار جعلی بکارگیری سلاح شیمیایی از سوی دمشق، همواره بهانه‌ای برای مداخله آمریکا و حملات نظامی این کشور به خاک سوریه و بمباران زیرساخت‌های نظامی و اقتصادی این کشور بوده است.
سوریه در هفت سال گذشته شاهد جنگ داخلی و حضور گروه های تروریستی حمایت شده از سوی کشورهای غربی- عربی است که تاکنون صدها هزار کشته و میلیون ها نفر آواره در داخل و خارج این کشور به جا گذاشته است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان