arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۸۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۱ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸

تصاویر ماهواره‌ای الجزیره از حمله به تاسیسات نفتی عربستان

شبکه خبری الجزیره قطر تصاویر ماهواره‌ای تاسیسات نفتی «آرامکو» عربستان را در دو تاریخ پیش از حمله پهپادی یمنی‌ها و پس از آن منتشر کرد که تصاویر پس از حمله نشان از هدف گیری دقیق وخسارت به لوله‌های اصلی دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شبکه خبری الجزیره قطر تصاویر ماهواره‌ای تاسیسات نفتی «آرامکو» عربستان را در دو تاریخ پیش از حمله پهپادی یمنی‌ها و پس از آن منتشر کرد که تصاویر پس از حمله نشان از هدف گیری دقیق وخسارت به لوله‌های اصلی دارد.

تصاویر ماهواره‌ای از تاسیسات نفتی آرامکو نشانگر این است که محیطی به طول ۴ متر از لوله‌های اصلی پمپاژ نفت در آرامکو هدف قرار گرفته است.
مقایسه تصاویر پیش وپس از حمله، حجم خسارت و آسیب دیدگی لوله‌های اصلی را به وضوح نشان می‌دهد.
بر اساس این تصاویر که شب گذشته (یکشنبه) منتشر شد، این عملیات در ایستگاه پمپاژ نفتی شماره ۸ آرامکو انجام شده و تصاویر ماهواره‌ای پس از حمله پهپادی نیرو‌های یمنی نشان می‌دهد که حدود ۴ متر شکستگی در لوله‌های اصلی به وقوع پیوسته و فردای حمله، نشتی نفت بیش از هزار متر مربع از محیط این ایستگاه را درگیر کرده است.
بنابر اعلام الجزیره، آنچه از نظر راهبردی و نظامی اهمیت دارد این است که یمنی‌ها در محیط ۱۱۰ هزار متری تاسیسات نفتی آرامکو با هدف گیری دقیق به ۴ متر از لوله‌های نفتی اصلی ضربه زده و به اهداف خود از این حمله دست پیدا کرده اند.
روز سه شنبه ۲۴ اردیبهشت سال جاری، منابع یمنی خبر دادند که رزمندگان یمنی با ۷ پهپاد تاسیسات نفتی آرامکو را در خاک عربستان و ۸۰۰ کیلومتر دور‌تر از یمن هدف قرار داده اند. خالد الفالح وزیر انرژی عربستان با تایید این خبر از توقف فعالیت دو ایستگاه پمپاژ نفت در این تاسیسات خبر داد.

*** تحکیم سیطره نظامی انصارالله بر استان الضالع در جنوب یمن
شبکه خبری المسیره یمن امروز (دوشنبه) گزارش داد که نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شدند در یک عملیات هجومی با همکاری مردم استان 'الضالع' شمار زیادی از مزدوران را از این استان طرد کنند و بسیاری از پایگاه‌ها و مواضع نظامی را از آنان بازپس بگیرند.
بر پایه این گزارش، بیش از ۷۰ درصد از اراضی شهرستان 'قعطبه' که یکی از راهبردی‌ترین و مهم‌ترین شهرستان‌های شمالی الضالع می‌باشد هم اکنون در کنترل نیرو‌های انصارالله می‌باشد.
به نوشته المسیره، بیش از ۱۵۰ مزدور در عملیات نیرو‌های ارتش یمن در قعطبه به هلاکت رسیدند.
المسیره گزارش داد، هم اکنون مهم‌ترین بخش این شهرستان، یعنی مثلث قعطبه (سه راهی رابط میان چند استان) در تصرف نیرو‌های یمنی است.
عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. در اثر این تجاوز تاکنون بیش از یکصد هزار یمنی از جمله ۸۵ هزار کودک شهید شده اند که بیشتر این کودکان بر اثر گرسنگی و قحطی اعمال شده از سوی این ائتلاف جان خود را از دست داده اند.
جنگ علیه یمن همچنین میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبه رو کرده است، به گونه‌ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را «بزرگ‌ترین فاجعه انسانی» نامید.

نظرات بینندگان