arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۸۳۲۹
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۹ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸

شینهوا: اعتبار آمریکا بشدت لکه دار شده است

خبرگزاری شینهوا روز دوشنبه در گزارشی با اشاره به سیاست خارجی رئیس جمهوری آمریکا و خروج وی از برخی تفاهمنامه های بین المللی، اعلام کرد، اعتبار آمریکا به شدت لکه دار شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شینهوا: اعتبار آمریکا بشدت لکه دار شده استدر این گزارش آمده است: از زمان ورود دونالد رامپ رئیس جمهوری آمریکا به کاخ سفید، روابط تجاری میان پکن و واشنگتن بشدت رو به تیرگی نهاده است.
روابط تجاری، آن هم در سطح بین الملل بر اساس اعتبار و روح توافقنامه ها برقرار می شود. این در حالیست که واشنگتن در یک سال گذشته در مذاکرات تجاری که با پکن داشته است، بارها از عمل به تعهدات خود طفره رفته و به حقه هایی متوسل شده و اعتبار خود را در جهان خدشه دار کرده است. 
نتیجه این حقه بازی ها این است که سابقه آمریکایی ها در عمل نکردن به وعده هایشان باعث ایجاد نگرانی در سراسر جهان شده است. 
حقیقت امر این است که چین نخستین قربانی اقدامات بدخواهانه و ارعاب تجاری آمریکا نیست. 
ترامپ از زمان تکیه بر صندلی کاخ سفید با در پیش گرفتن حمایت از اقتصاد داخلی و رویکرد به اصل ' نخست آمریکا'، بسیاری از شرکای تجاری خود از جمله کره جنوبی، کانادا و مکزیک را واداشته که درباره توافق های تجاری پیشین به میز مذاکره بازگردند.
سیاست قلدرمابانه ترامپ و تاکید بر اجرای شعار 'نخست آمریکا' در واقع بیانگر حاکمیت 'قانون جنگل' و 'منطق اوباش' است. 
دونالدترامپ رئیس جمهوری روز دوشنبه 30 اردیبهشت در گفت و گوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، ضمن ابراز خشنودی از جنگ تجاری با چین، تاکید کرد: با وجود من، چین نمی تواند تبدیل به ابرقدرت جهان شود.
وی گفت: از این جنگ تجاری بسیار خشنودم، میلیاردها دلار به دست آوردیم و مسلما وضعیت چین به خوبی ما نیست.
ترامپ افزود: اکنون اقتصاد چین، فوق العاده نیست. اقتصاد ما فوق العاده و بی نظیر است. آنها با گذاشتن 'چوب لای چرخ' اقتصاد ما به دنبال بزرگ تر شدن از ما هستند. 
وی ادعا کرد که اگر 'هیلاری کلینتون' رئیس جمهوری می شد، تا پایان دوره ریاست جمهوری اش، اقتصاد چین بزرگ تر از اقتصاد ما بود. 
وی خاطر نشان کرد، چین در صدد این است که جایگاه آمریکا را به عنوان ابرقدرت دنیا تصاحب کند آنها جاه طلب و زیرک هستند اما، با وجود من، چنین اتفاقی نمی افتد و پکن به ابرقدرت جهان تبدیل نمی شود. 
اقتصاددانان مجموعه مالی و بانکی 'اچ اس بی سی' در سال 2018 پیش بینی کردند، چین تا سال 2030 به بزرگ ترین اقتصاد جهان تبدیل خواهد شد. 
صندوق بین المللی پول نیز امسال اعلام کرد، چین تا سال 2030 به بزرگ ترین اقتصاد دنیا تبدیل خواهد شد.
در پی شکست مذاکرات تجاری آمریکا و چین و شروع تازه ‌ترین دور جنگ تجاری دو کشور بر سر افزایش تعرفه‌ ها، ترامپ 10مه /20 اردیبهشت اعلام کرد، تعرفه های گمرکی کالاهای چینی از 10 درصد به 25 درصد افزایش می یابد.
چین نیز در پاسخ به این تصمیم، اعلام کرد، تعرفه ‌های بیشتری بر کالاهای وارداتی آمریکا اعمال می کند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان