arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۰۹ - ۳۰ آذر ۱۳۹۰

ضایعات میادین میوه تره بار 3800 کیلووات برق تولید می کند

ژوهشگران کشور طرحی را ارائه دادند که می تواند با استفاده از ضایعات میادین تره بار برق مورد نیاز شبکه سراسری را به میزان 3 هزار و 800 کیلو وات تولید کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پژوهشگران کشور طرحی را ارائه دادند که می تواند با استفاده از ضایعات میادین تره بار برق مورد نیاز شبکه سراسری را به میزان 3 هزار و 800 کیلو وات تولید کنند.

پیمان یحیایی از محققان این طرح دراین باره توضیح داد: در حال حاضر میدان تره و بار 80 تن ضایعات تولید و همین میزان ضایعات آلودگی های زیست محیطی ایجاد می کند.

وی با اشاره به طرح اجرا شده در این زمینه خاطرنشان کرد: در این طرح با استفاده از "دایجستر" که در آن فرآیند بی هوازی انجام می شود، طرحی را در زمینه تبدیل این ضایعات به برق ارائه دادیم.
 
یحیایی به بیان جزئیات این طرح پرداخت و گفت: در این طرح ضایعات تره بار وارد مخازن بزرگی می شوند و در مدت 29 روز از ورود هوا به داخل مخازن جلوگیری می شود.
 
این محقق ادامه داد: طی این مدت ضایعات به گاز متان تبدیل می شود و از گاز تولید شده می توان در جهت تولید برق بهره برداری کرد.
 
وی میزان ضایعات ورودی به این مخازن را از 200 کیلو تا 20 تن دانست و یادآور شد: در این طرح از 20 تن ضایعات می توان 3 هزار و 800 کیلووات ساعت برق تولید کرد.
 
یحیایی با اشاره به جنبه های اقتصادی این طرح تحقیقاتی اضافه کرد: برای اینکه اجرای این طرح در تهران توجیه اقتصادی داشته باشد، باید مخازن، ظرفیت ورود 20 تن ضایعات را داشته باشند که در پروژه طراحی شده این قابلیت وجود دارد.
نظرات بینندگان