arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۸۴۳
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۰۹ - ۳۰ آذر ۱۳۹۰
راهور مقید به ادامه شماره‌گذاری وانت پیکان تبریز ؛

پلیس کوتاه آمد ، شماره گذاری وانت پیکان

در جلسه‌ای که امروز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس پلیس راهور ناجا، رئیس سازمان ملی استاندارد، مدیرعامل ایران خودرو و معاون پارلمانی رئیس جمهور برگزار شد، راهور مقید به ادامه شماره‌گذاری این خودرو شد و از این رو کارخانه ایران خودروی تبریز به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس نوشت :

 نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس با بیان اینکه مشکل شماره‌گذاری وانت‌پیکان از سوی پلیس راهور حل شد، گفت: ایران خودروی تبریز به آغوش صنعت بازگشت.
 
رضا رحمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: در جلسه‌ای که امروز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس پلیس راهور ناجا، رئیس سازمان ملی استاندارد، مدیرعامل ایران خودرو و معاون پارلمانی رئیس جمهور برگزار شد، راهور مقید به ادامه شماره‌گذاری این خودرو شد و از این رو کارخانه ایران خودروی تبریز به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی افزود: رئیس پلیس راهور معتقد بود که چون سازمان استاندارد قبلا اعلام کرده بود که وانت استاندارد نیست به همین دلیل شماره‌گذاری آن را متوقف کرده است و رئیس استاندارد نیز معتقد است که پس از آن نامه، مصوبه دولت مبنی بر ادامه تولید را به راهور ابلاغ و نامه قبلی را کان لم یکن کرده است.

پلیس مرجع تشخیص استاندارد بودن یا نبودن خودروها نیست

رحمانی گفت: پلیس مرجع تشخیص استاندارد بودن یا نبودن خودروها نیست بلکه سازمان استاندارد این وظیفه را بر عهده دارد، اگر وظیفه شماره‌گذاری بر عهده پلیس گذاشته شده نباید از این فرصت سوءاستفاده شود.

وی افزود: ما از تمام تلاشگران در راهنمایی و رانندگی که در شرایط سخت فعالیت می‌کنند تقدیر می‌کنیم ولی نباید اقدام آنها موجب به سختی افتادن مردم و نگرانی کارگران و صنعتگران تلاشگر شود.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: با همه این اوصاف آنچه که محرز است وانت پیکان از 36 استاندارد مد نظر، 33 مورد را اجرایی کرده و عملا اقدامات موثری برای رفع مشکلات استاندارد انجام داده است.

رحمانی ابراز کرد: نصب ترمز ضد قفل، ایمنی فرمان، ایموبلایزر و چراغ‌های خطر از جمله نکات مهم استاندارد است که در وانت‌پیکان رعایت شده است و از طرف دیگر این خودرو با قیمت 7 میلیون تومان خودرویی است که کاربرد آن برای قشر کم درآمد و روستایی بیشتر است.

خودروهای ناایمن‌تر از وانت پیکان هم داریم

وی افزود: اعضای کمیسیون صنایع و معادن از تبعیض بین خودروها در شماره‌گذاری گلایه‌مند هستند، چون برخی خودروها ناایمن‌تر از وانت پیکان هستند ولی هیچ مشکلی برای تولید آن وجود ندارد، برخی خودروهای سواری هم که انسان‌ها را حمل می‌کند غیراستاندارد هستند اما شرایط وانت‌پیکان برای آن‌ها ایجاد نمی‌شود.

رحمانی با بیان اینکه وانت پیکان تنها وانت تولیدی در داخل است که دارای abs است، ادامه داد: شرکت تولیدکننده این خودرو در طول دو سال 33 استاندارد فعلی را در وانت لحاظ کرده‌ است و مطمئنا سه استاندارد باقی‌مانده نیز رعایت خواهد شد.

نباید به جای توسعه فعالیت واحدهای تولیدی، تولید را متوقف کنیم

وی با بیان اینکه باید کارخانه‌ها در سال جهاد اقتصادی توسعه یابند، تصریح کرد: در سال جهاد اقتصادی نباید به جای توسعه فعالیت واحدهای تولیدی، تولید و رونق آنها را متوقف کنیم، علاوه بر آن نباید با بهانه‌های غیرمنطقی مردم و خانواد‌ه‌ها را مضطرب کرده و مانع از اشتغالزایی شویم. 

مسئولان با حل مشکلات، کار را به جاهای باریک نکشانند

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس اضافه کرد: انتظار از مسئولان این است که با تعامل و گفت‌و‌گو با یکدیگر مشکلات را حل کرده و کار را به جاهای باریک نکشانند.

رحمانی گفت: نباید در شرایط سخت تحریم، برای کارخانه‌داران و سرمایه‌گذاران مشکل‌تراشی کنیم.

نباید مسئولان به بهانه‌های مختلف بر مشکلات بیفزایند

وی اظهار کرد: تحریم‌های شدید علیه جمهوری اسلامی به حد کافی بر صنعت سایه انداخته است و نباید مسئولان و ارگان‌های مختلف به بهانه‌های مختلف بر مشکلات آنها بیفزایند.

وی با بیان اینکه معلوم نیست کدام دست‌ها در این شرایط درصدد مشکل تراشی هستند، افزود: با وجود تمام مشکلاتی که از تحریم به کشور تحمیل می‌شود، جمهوری اسلامی ایران به خوبی اداره می‌شود و اگر چنین شرایطی برای سایر کشورها پیش می‌آمد آن کشورها از هم می‌پاشید و این استقامت در مقابل تحریم از روحیه رشادت مردم ناشی می‌شود.

وی گفت: مجلس بر ارتقای استاندارد خودروها تاکید دارد ولی باید شرایط موجود کشور نیز در تصمیمات مدنظر قرار گیرد.

گفتنی است کارخانه ایران خودرو تبریز اخیراً به علت مشکل شماره‌گذاری در معرض تعطیلی قرار گرفته بود و تعداد زیادی از کارگران از کار بیکار شده بودند که این موضوع امروز برطرف و مشکل حل شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
0
1
...خودروهای ناایمن‌تر از وانت پیکان هم داریم !؟؟
واقعا شمامدیر یا نماینده هستید
خذاونذ به شما جزای کار خیر و شرتان را بدهد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
0
2
نگفتم آخرش شماره می شوند
پاسخ ها
آشنا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
چه دلیلِ قشنگی:"خودروهای ناایمن تر از وانت پیکان هم داریم."!!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
0
3
اين پليس محترم وقتي قدرت انجام كاري رو نداره چه اصراري داره در اون زمينه اقدام كنه
جند با تا حالا گفته فلان ماشينو شماره گذاري نمي كنيم بعد كوتاه مآيند
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
0
4
باز هم ثابت شد که جون مردم ریالی ارزش نداره.البته فابل پیش بینی بود.
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
0
6
از یه طرف می گن تحریم اثری نداره . از طرف دیگه منافعشون که ایجاب می کنه می گن تاثیر داره. مردم چه گناهی کردن که باید تاوان اشتغال یه عده رو بدن.همین حمایتها باعث شده که دو برابر پول یه ماشینو بدیم ولی جاش فرغون بگیریم. از کارخونه هم که خارجش کردیم مستقیم بریم تعمیرگاه که درستش کنیم اونا هم بگن که باید وقت قبلی بگیرید. بنزین قیمت جهانی بخریم توی این ابوقراضه ها بسوزونیم بعدشم بخاطر آلودگی هوا بریم بیمارستان. این شرکتها و حامیانشون به مردم خیانت می کنند.
نظرات بینندگان