arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۸۵۷۸
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۰۹ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۸

واشنگتن: در صورت حمله شیمیایی توسط دمشق، پاسخ خواهیم داد

وزارت خارجه آمریکا مدعی شد، مدارکی وجود دارد که نشان‌ می‌دهد چه بسا دمشق استفاده از سلاح‌های شیمیایی را در حمله ۱۹ مه ازسرگرفته باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت خارجه آمریکا مدعی شد، مدارکی وجود دارد که نشان‌ می‌دهد چه بسا دمشق استفاده از سلاح‌های شیمیایی را در حمله ۱۹ مه ازسرگرفته باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت خبری العهد، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای ضمن طرح این ادعا که مدارکی دال بر استفاده مجدد دمشق از سلاح‌های شیمیایی در حمله ۱۹ مه (یکشنبه هفته جاری) وجود دارد، اعلام کرد: احتمالا دولت سوریه این حملات شیمیایی را طی هجمه‌های هوایی خود به شمال غرب این کشور انجام داده و از گاز کلر استفاده کرده است.

این وزارت‌خانه افزود: ما همچنان در حال جمع‌آوری اطلاعاتی درباره این مساله هستیم، اما دوباره هشدار می‌دهیم اگر ثابت شود که دولت بشار اسد از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده، آمریکا و همپیمانانش به این اقدام پاسخ نظامی سریع و مناسبی خواهند داد.

همچنین این وزارتخانه با طرح این ادعا که حمله احتمالی بخشی از حمله شدیدی بوده که نیروهای وابسته به دمشق آغاز کرده و توافقنامه کاهش تنش را نقض کرده‌اند، تاکید کرد: حملات دمشق به مناطق مسکونی در شمال غرب سوریه باید پایان یابد.

منابعی در اپوزیسیون سوریه روز یکشنبه مدعی شدند که نیروهای سوری با گاز سمی کلر تپه الکابینه در حومه شمالی لاذقیه را هدف قرار دادند.

این منابع اشاره‌ای به تعداد زخمی‌ها در این حمله ادعائی نکردند.

این در حالی است که بسیاری از طرف‌ها می‌گویند که مخالفان مسلح دست به حملات شیمیایی می‌زنند تا مسئولیت آن را برعهده دولت سوریه بیاندازند.

نظرات بینندگان