arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۸۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۲ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۸

ستاد استهلال دفتر رهبری: دوشنبه آینده، ۲۱ رمضان و تعطیل رسمی است

ماه مبارک رمضان از روز ۱۷ اردیبهشت ماه آغاز شد، اما با توجه به تاخیر در شروع این ماه مبارک تغییراتی در تقویم شمسی ایجاد شد و تاریخ قمری در تقویم یک روز جابجا شد، برهمین اساس نیز زمان شب‌های قدر و شب شهادت امام علی(ع) نیز تغییر کرده و یک روز جابجا شده است، از همین‌رو روز شهادت امام علی(ع) که در تقویم تعطیل رسمی است از یکشنبه ۵ خرداد به روز دوشنبه ۶ خرداد موکول شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

بنابر اعلام رئیس ستاد استهلال دفتر رهبری، روز دوشنبه ۶خرداد، ۲۱ رمضان و تعطیل رسمی است.

به گزارش ایلنا، براساس تقویم سال ۱۳۹۸ شروع ماه مبارک رمضان روز دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه بود، اما با توجه به اینکه هلال ماه در روز ۲۹ ماه شعبان مطابق با ۱۵ اردیبهشت‌ماه رویت نشد، از سوی ستاد استهلال اعلام شد که شروع ماه مبارک رمضان از روز سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت خواهد بود و ماه شعبان نیز ۳۰ روز کامل است.

بر اساس این اعلام ماه مبارک رمضان از روز ۱۷ اردیبهشت ماه آغاز شد، اما با توجه به تاخیر در شروع این ماه مبارک تغییراتی در تقویم شمسی ایجاد شد و تاریخ قمری در تقویم یک روز جابجا شد، برهمین اساس نیز زمان شب‌های قدر و شب شهادت امام علی(ع) نیز تغییر کرده و یک روز جابجا شده است، از همین‌رو روز شهادت امام علی(ع) که در تقویم تعطیل رسمی است از یکشنبه ۵ خرداد به روز دوشنبه ۶ خرداد موکول شده است.

حجت‌الاسلام علیرضا موحدی‌نژاد (رئیس ستاد استهلال دفتر رهبری) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره تعطیلی روز شهادت امام علی(ع) که مصادف با بیست و یکم ماه رمضان است، گفت: مرکز تقویم در خصوص تغییر تعطیلی روز ۵ خرداد که مصادف با شهادت امام علی(ع) بود، اطلاعیه‌ای را صادر کرده است.

وی ادامه داد: قطعا وقتی در اعلام رسمی تغییر در اول ماه رمضان اعلام می‌شود، یعنی ماه قمری تغییر کرده است و طبیعتا زمان ۲۱ ماه مبارک رمضان نیز تغییر می‌کند و تعطیلی رسمی که به مناسب شهادت حضرت علی(ع) نیز در تقویم مشخص شده است با توجه به تغییر ماه قمری تغییر خواهد کرد و این حتی نیازی به اعلام ندارد.

گفتنی است مرکز تقویم در اطلاعیه‌ای تغییرات ایجاد شده در ماه مبارک رمضان را اعلام کرده است، که به شرح زیر است:

تغییر ماه مبارک رمضان١٤٤٠ هجری قمری در تقویم سال١٣٩٨هجری شمسی باتوجه به اینکه ماه مبارک رمضان، یک روز دیرتر نسبت به استخراج مرکز تقویم آغاز شد، روز سه شنبه ١٧اردیبهشت ١٣٩٨ هجری شمسی مطابق ١رمضان ١٤٤٠ هجری قمری است. بنابراین، روز دوشنبه ٦خرداد ١٣٩٨ هجری شمسی مطابق با ٢١رمضان ١٤٤٠ هجری قمری است که مصادف با شهادت حضرت امام علی علیه السلام و تعطیل است. شایان ذکر است که تعطیلات دیگر سال تغییر نمی‌کند. برای مشاهده تقویم اصلاح شده به پیوند زیر مراجعه کنید.

نظرات بینندگان