arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۸۶۱۳
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۲ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۸

معاون حقوقی رئیس جمهور: CFT و پالرمو همچنان در دستور کار مجمع قرار دارد/ از لوایح چهارگانه، دو موردش اصلاح و تصویب و آیین‌نامه‌هایش هم تصویب شد

لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درباره اینکه یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته CFT و پالرمو از دستور کار مجمع خارج شده است؛ گفت: اولا این گفته تلویحی است و صریح نیست؛ ثانیا اصلا عملی نیست چراکه موضوعی که برای مجمع ارسال می شود باید در زمان مشخصی به آن رسیدگی شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: دو لایحه از لوایح چهار گانه تصویب شده و دو لایحه الحاق به معاهده پالرمو و CFTهمچنان در دستور کار مجمع قرار دارد.

به گزارش ایسنا، لعیا جنیدی در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به این سوال که روند بررسی لوایح چهارگانه در مجمع تشخیص مصلحت نظام چگونه است؛ اظهار کرد: از لوایح چهارگانه دو موردش اصلاح و تصویب و آیین نامه هایش هم تصویب شد .

وی ادامه داد: دو لایحه مربوط به الحاق به معاهده های پالرمو و CFT همچنان در دستور کار مجمع قرار دارد.

جنیدی در پاسخ به خبرنگاری که خاطرنشان کرد یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته CFT و پالرمو از دستور کار مجمع خارج شده است؛ تصریح کرد: اولا این گفته تلویحی است و صریح نیست؛ ثانیا اصلا عملی نیست چراکه موضوعی که برای مجمع ارسال می شود باید در زمان مشخصی به آن رسیدگی شود.

وی ادامه داد: حداکثر تا همین پنج ماه آینده مجمع تشخیص مصلحت نظام باید به این موضوع رسیدگی کند.

معاون پارلمانی ریاست جمهوری در ارتباط با امکان تمدید مهلت ایران از سوی FATF گفت: بر اساس دو قانونی که قبلا تصویب شده یعنی قانون مبارزه با پولشویی و تروریسم قدم های حقوقی برقرارشده است. دو لایحه مربوط به معاهدات دیگر مانده است. احتمالش هست که بار دیگر تعلیق ایران از لیست کشورهای غیر همکار را تمدید کنند. به هر حال همیشه باید این طور فرض کنیم که خطر عدم تمدید صفر نیست این خطر اگر درصدش خیلی بالا نباشد باید از آن دوری کنیم.

وی همچنین در بخش دیگری از این گفت‌وگو توضیحاتی در ارتباط با پیگیری های ایران از محاکم بین المللی در رابطه با نقض قوانین بین المللی امریکا علیه ایران ارائه داد.

نظرات بینندگان