arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۸۶۲۴
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۳ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۸

محسنی‌اژه‌ای: چرا فیلم قانون‌گریزی و بی‌عفتی‌ها را برای مقامات قضایی نمی‌فرستید؟

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه دشمن به دنبال رواج بی‌عفتی و بی‌اخلاقی در جامعه است تا پایبندی مردم را بکاهد، گفت: چرا از انجام امربه‌معروف و نهی از منکر می‌ترسیم، چرا از پخش این موضوع در شبکه‌های بیگانه و معاند می‌هراسیم، چرا ما از کسانی که به دنبال قانون‌گریزی و بی‌عفتی هستند، فیلم نمی‌گیریم و برای مقامات قضائی نمی‌فرستیم؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه دشمن به دنبال رواج بی‌عفتی و بی‌اخلاقی در جامعه است تا پایبندی مردم را بکاهد، گفت: چرا از انجام امربه‌معروف و نهی از منکر می‌ترسیم، چرا از پخش این موضوع در شبکه‌های بیگانه و معاند می‌هراسیم، چرا ما از کسانی که به دنبال قانون‌گریزی و بی‌عفتی هستند، فیلم نمی‌گیریم و برای مقامات قضائی نمی‌فرستیم؟

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای طی سخنانی در آئین تکریم و معارفه رؤسای سابق و جدید دادگستری کل استان هرمزگان، اظهار کرد: هرمزگان حقیقتاً جامع مذاهبی است که دشمن از این مهربانی و وحدت و شعور و بصیرت و از این کنار هم بودن ناراحت و مضطرب است.

وی با بیان اینکه این موضوع به برکت بیداری و هوشیاری مردم و تلاش‌های نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان است، تصریح کرد: امروز دشمن بیش از گذشته از نظام جمهوری اسلامی ایران نگران است زیرا پس از چهل سال خود را ضعیف‌تر و ناتوان‌تر از گذشته و جمهوری اسلامی ایران را مصمم‌تر، پرقدرت‌تر و با صلابت تر درراه هدف می‌بیند.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اینکه دشمن پس از چهل سال رویارویی به هیچ‌یک از اهداف خود نرسید درحالی‌که نظام جمهوری اسلامی ایران به بخش اعظم اهدافش در این مدت رسید، اظهار کرد: اگر ما اتکا به خداوند، وحدت، بصیرت، مشورت به خیرخواهان داشته باشیم و در این مسیر تلاش کنیم در آینده پیروز و موفق خواهیم بود.

وی ادامه داد: امروز ما مشکل و ناراحتی داریم اما دشمن مشکلاتش و ناراحتی‌اش از ما بیشتر است.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه در ماه‌های اخیر به‌طور مشخص برنامه‌ای با میلیون‌ها دلار برنامه‌ریزی کرده‌اند، خاطرنشان کرد: هدف از این سرمایه‌گذاری این است که آمریکا هم آن‌قدر بد نیست، قابل‌مذاکره است و با بزک کردن چهره خود تنفر مردم ایران را از خود بکاهد.

وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال آن است تا مردم را نسبت به ارزش‌های انقلابی خود دور کند، اضافه کرد: آن‌ها به دنبال آن هستند تا مردم کشورمان نسبت به ارزش‌ها و باورهای دینی‌شان اعتماد و ایمانشان بکاهد.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه استفاده بی‌نهایت از فضای مجازی و قبح شکنی از مهم‌ترین برنامه‌های دشمنان است، اظهار کرد: دشمن به دنبال رواج بی‌عفتی و بی‌اخلاقی در جامعه است تا پایبندی مردم را بکاهد و با آموزش مأمورین خودشان به دنبال هنجارشکنی در جامعه و کنار زدن روسری هستند تا با پخش در فضای مجازی به اهداف خود برسند.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه در مقاطعی با کمال تأسف این موضوع در حال جا افتادن است و کسانی هم دانسته یا نادانسته با این موضوع همراهی می‌کنند، عنوان کرد: چرا از انجام امربه‌معروف و نهی از منکر می‌ترسیم، چرا از پخش این موضوع در شبکه‌های بیگانه و معاند می‌هراسیم، چرا ما از کسانی که به دنبال قانون‌گریزی و بی‌عفتی هستند، فیلم نمی‌گیریم و برای مقامات قضائی نمی‌فرستیم.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: چرا ما منفعل شده‌ایم و اقدامی در مقابل هنجارشکنان نمی‌کنیم و در این خصوص نگرانیم.

وی با بیان اینکه کسی می‌خواهد در داخل اتوبوس، در کوچه یا خیابان امربه‌معروف و نهی از منکر کند، می‌ترسد، تصریح کرد: همه متدینین ما نمی‌توانند این هنجارشکنی را تحمل کنند و چرا نشسته‌ایم تا یک دستگاه حکومتی بیاید، برخورد کند.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه امروز دشمن تلاش می‌کند با ایجاد فشار اقتصادی، صبر مردم را لبریز کند، ابراز کرد: امروز بر مردم فشار اقتصادی وجود دارد، همه مدیران نظام، قوه قضائیه، مقننه و مجریه باید تلاش کنیم از تمامی افکار و امکانات برای مقابله با این فشار اقتصادی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه نباید بگذاریم مردم نسبت به نظام و مسئولانشان بی‌تفاوت شوند، اذعان کرد: وظیفه ما مدیران بسیار سخت‌تر از مردم است و باید با تلاش و مجاهدت راه‌های دور زدن نقشه‌های دشمنان را بیابیم.

محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه به ما اعتراض می‌کنند چرا می‌خواهید تحریم را دور بزنید، افزود: باید به این نگاه ظالمانه در دنیا تأسف خورد، اموالمان را سرقت می‌کنند و هر نوع فشاری را می‌آورند، آنگاه افرادی که تحریم را دور می‌زنند را محکوم می‌کنند.

وی با بیان اینکه به‌طور حتم تحریم را دور می‌زنیم و برای ادامه زندگی عزتمندانه خود تلاش می‌کنیم، اظهار کرد: تا زمانی که این‌چنین اقدامات ظالمانه‌ای وجود داشته باشد ما تحریم‌ها را دور خواهیم زد.

این مقام قضائی با اشاره به اینکه این حضور گسترده در مراسم امروز وظایف ما را سنگین‌تر می‌کند، اضافه کرد: به سهم خودم از آقای اکبری به‌واسطه تلاش‌هایش در هرمزگان تقدیر می‌کنم گرچه این مردم شایسته بهترین خدمت هستند و امیدوارم در استان مازندران همچون هرمزگان موفقیت‌آمیز باشد.

وی با بیان اینکه آقای صالحی مدیری خدوم، پرتلاش، صادق، آشنا کامل به دستگاه قضائی است، تصریح کرد: کار قضائی کار خطیری است و مسائل امروز سنگینی کار را دوچندان می‌کند.

محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه می‌گویند چرا یک فرد با کت‌وشلوار به دادگاه آمده است، عنوان کرد: کسی که با وثیقه آزاد است و از خانه به دادگاه می‌آید با لباس بر تن به دادگاه می‌آید و آن‌کس که در زندان است با لباس زندانی می‌آید.

وی با بیان اینکه امروز مسائلی که در قوه قضائیه مطرح می‌شود تنها بعد قضائی و حقوقی ندارد، ابراز کرد: در بسیاری از موارد دارای ابعاد مختلف در موضوعات مطرح‌شدن هستیم و بدون مشورت و همفکری دیگران نمی‌توان کاری را با صحت تمام به پایان برسانیم.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه بسیاری از موارد با تدبیر و تعقل می‌توان عادلانه و محکم انجام گیرد، خاطرنشان کرد: امروز یکی از مسائل مهم کشور جنگ اقتصادی با دشمن است و همه توان دشمن برای از پای درآوردن مردم از طریق جنگ اقتصادی است.

وی با بیان اینکه دشمن فشار اقتصادی را زیاد کرده تا صبر مردم لبریز شود، اضافه کرد: مقام معظم رهبری تولید داخلی و رونق تولید کلید اساسی برای عبور از این وضعیت است.

محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه مبارزه با قاچاق را باید جدی گرفت، اظهار کرد: یکی از مواردی که به رونق تولید ضربه می‌زند قاچاق است که نیاز دارد با همفکری و کمک تمامی مسئولین و مردم در برابر آن ایستادگی کرد.

وی با بیان اینکه فساد دیگر مانع برای رونق تولید است، ادامه داد: باید یک مبارزه مبنایی و اساسی با افراد مفسد صورت گیرد به‌خصوص اگر در دستگاه حکومتی باشد و در این زمینه نباید هیچ کوتاهی صورت گیرد.

معاون اول قوه قضائیه با تأکید بر اینکه برخوردها باید سریع، قاطع و بدون تبعیض باشد، افزود: مشکلات تولید هر استان باید با تصمیم‌گیری و مشارکت تمامی مسئولان برطرف شود.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم در مبارزه با فساد کارمان اثرگذار باشد باید کارمان دقیق، قاطع و دور از تبعیض باشد، ابراز کرد: تعداد گسترده‌ای کانتینر قاچاق در بندرعباس گرفته شد همان موقع اعلام کردم بگویید این کانتینرها مال کیست و چه کسی پشت پرده بوده و سرانجام حکم صادر شد اما طول کشید.

محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه تنها به اطلاع‌رسانی گرفتن قاچاق بسنده نکنیم بلکه باید مردم مطلع شوند که احکام صادره به کجا رسید، عنوان کرد: باید رئیس دادگستری از مجموعه قضائی خود صیانت کند؛ مگر یک قاضی چقدر توان دارد و تلاش زیادی می‌کنند و گاهی اوقات کاری می‌شود که مردم آن احساسی که باید به دستگاه قضائی داشته باشند، ندارند پس باید حواسمان جمع و صیانت مناسب صورت گیرد.

وی با بیان اینکه باید به گرفتاری‌ها و مشکلات کارکنان قضائی رسیدگی کرد، اظهار کرد: نباید بگذاریم شیاطین به دستگاه قضائی نزدیک شوند.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از زحمات "حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری" رئیس سابق دادگستری هرمزگان و جدید استان مازندران تقدیر و "علی صالحی" به‌عنوان رئیس‌کل جدید دادگستری هرمزگان معرفی شد.

هرکس امنیت هرمزگان را مورد هدف قرار دهد به‌شدت با آن مقابله می‌کنم

علی صالحی صبح امروز در آئین آئین تکریم و معارفه رؤسای سابق و جدید دادگستری کل استان هرمزگان، افزود: خیلی خوشحالم که می‌توانم در هرمزگان سربازی برای خدمت به مردم حافظان خلیج‌فارس باشم.

وی با بیان اینکه امیدوارم در خدمت به مردم هرمزگان و اعتماد قوه قضائیه نیز سربلند بیرون بیایم، تصریح کرد: همان منویات مقام معظم رهبری در حکم انتصاب آیت‌الله رئیسی و سیاست‌های قوه قضائیه را در هرمزگان دنبال می‌کنم.

رئیس‌کل جدید دادگستری هرمزگان با اشاره به اینکه شایسته ملت ایران اسلامی، امنیت پایدار است، اظهار کرد: امنیت هرمزگان برایم در اولویت است و از هر چیزی برایم مهم‌تر است.

وی ادامه داد: اگر کسی بخواهد امنیت این قسمت از کشورمان را مورد هدف قرار دهد به‌شدت با آن مقابله می‌کنم.

صالحی با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا از اهمیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط با فساد مبارزه خواهیم کرد و بدون اغماض، با قاطعیت و با دقت ورود خواهیم کرد.

رئیس‌کل جدید دادگستری هرمزگان با بیان اینکه مردم چشم‌انتظار خدمت بی‌منت و تکریم ارباب‌رجوع هستند، اظهار کرد: باید درب اتاقمان به روی مردم باز شود و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه کاهش زمان دادرسی نیز باید در دستور کار قرار گیرد، عنوان کرد: با سرعت و با دقت احکام قضائی را صادر خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، "علی صالحی" متولد شهرستان باشت استان کهگیلویه و بویراحمد است که پیش‌ازاین دادستان شهرستان مسیری، رئیس دادگستری شهرستان اقلید، رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری استان فارس و دادستان شیراز را در کارنامه کاری خود داشته است.

نظرات بینندگان