arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۸۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۷ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۸

زور بورس به هزار میلیارد تومان نرسید

بازار سهام امروز شاهد تحرکات کمتری بود؛ به طوری که شاخص کل با رشد و افت فزاینده روبرو نشد و ارزش معاملات هرچند که مقدار مناسبی بود اما نتوانست رقم هزار میلیارد تومان را رد کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

بازار سهام امروز شاهد تحرکات کمتری بود؛ به طوری که شاخص کل با رشد و افت فزاینده روبرو نشد و ارزش معاملات هرچند که مقدار مناسبی بود اما نتوانست رقم هزار میلیارد تومان را رد کند.

به گزارش ایسنا، فعالان بازار سرمایه امروز (چهارشنبه) شاهد رشد قیمت‌ها در بازار بودند، اما این رشد مقداری با شتاب کمتری صورت گرفت و بیشتر بر دوش شرکت‌های کوچک بود؛ به طوری که شاخص کل بازده نقدی و قیمتی ۷۷ واحد رشد کرد و در تراز ۲۱۵ هزار و ۱۶۸ واحدی ایستاد.

همچنین شاخص کل هم وزن با ۵۹۶ واحد رشد مواجه شد و به تراز ۴۸ هزار و ۱۳۱ واحدی رسید.

رشد فزاینده شاخص کل هم وزن نسبت به نماگر اصلی بازار می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که شرکت‌های کوچک‌تر بورسی بازار را امروز در دست گرفتند و نقش بیشتری در افزایش شاخص‌های بازار ایفا کردند. اما در عین حال بسیاری از نمادهای بزرگ تأثیر کاهنده روی شاخص‌های بازار داشتند که از جمله آن به می‌توان به صنایع ملی مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان و پالایش نفت اصفهان اشاره کرد.

هر یک از نمادهای یاد شده به ترتیب ۹۳، ۷۵ و ۶۳ واحد تأثیر کاهنده روی شاخص‌های بازار داشتند. مخابرات ایران نیز جزو سهم‌های بود که ۶۲ واحد تأثیر کاهنده روی شاخص‌ها داشت.

در عین حال نمادهای در گروه سیمان، فلزات اساسی، نفتی، تعدادی از بانکی‌ها و معدنی‌ها در کنار برخی از نمادهای دارویی تأثیر مثبت روی شاخص‌های بازار داشتند.

ارزش معاملات گروه خودرو و ساخت قطعات امروز نسبت به بقیه گروه‌ها رشد داشت؛ به طوری که با حجم معاملات ۴۳۲ میلیون سهم و اوراق مالی به ارزش ۸۱.۵ میلیارد تومان رسید. در این گروه هر چند که تعدادی از سهم‌ها همچنان نوسان قیمت بیش از سه درصد را تجربه کردند اما تعداد زیادی نیز کمتر از ۲.۵ درصد نوسان داشتند.

دیگر گروه پر معامله بازار امروز شیمیایی‌ها بودند؛ به طوری که با حجم معاملات حدود ۲۲۰ میلیون سهم و اوراق مالی به ارزش نزدیک به ۷۶ میلیارد تومان را تجربه کردند.

بانکی‌ها نیز در گروه‌های یاد شده ارزش معاملات نسبتاً بالای را به خود اختصاص دادند و با دست به دست کردن ۸۶۳ میلیون سهم ارزش معاملات‌شان به حدود ۷۴ میلیارد تومان رسید.

هرچند که معاملات امروز بازار سهام از ارزش و حجم نسبتاً مناسبی برخوردار بود اما اگر بخواهیم با روزهای پر معامله در سال جاری مقایسه کنیم تحرکات کمتری دیده می‌شد؛ به طوری که حجم معاملات امروز به ۲.۸ میلیارد سهم و اوراق مالی رسید و ارزش معاملات بازار به رقم ۸۳۷ میلیارد تومان را تجربه کرد. همچنین تعداد معاملات به ۲۴۹ هزار و ۵۶۹ نوبت رسید.

در فرابورس ایران شاخص کل توانست ۲۷ واحد رشد کند و تا عدد ۲۶۷۱ بالا رود. همچنین ارزش معاملات این بازار رقم ۱,۱۴۷ میلیارد تومان را تجربه کرد و حجم معاملاتش به ۱.۳ میلیون سهم و اوراق مالی رسید.

نظرات بینندگان