arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۸۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۸ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۸

گل به خودی به سبک سفیر چین در پاکستان / دفاع از هواوی به لطف آیپد!

یک دیپلمات چینی در پاکستان که تلاش کرده بود با یک توییت طنزآمیز محدودیت های ایالات متحده علیه هواوی را به چالش بکشد، خود نیز درگیر یک چالش جدید شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک دیپلمات چینی در پاکستان که تلاش کرده بود با یک توییت طنزآمیز محدودیت های ایالات متحده علیه هواوی را به چالش بکشد، خود نیز درگیر یک چالش جدید شد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، شرکت هواوی طی ماه های اخیر به شدت مورد غضب دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده قرار داشته و در جدیدترین اقدام ترامپ علیه این شرکت شاهد محدودیت هر نو فعالیت هواوی و شرکت های وابسته به هواوی در خاک ایالات متحده هستیم.

اما فرمان اجرایی دونالد ترامپ باعث شده برخی شرکت های مطرح ایالات متحده در حوزه فناوری نیز ناچار به کاهش یا قطع همکاری های خود با هواوی شوند. برای مثال گوگل ضمن اعلام مهلتی 90 روزه برای هواوی، خبر از لغو ارائه خدمات سیستم عامل اندروید به هواوی را رسما تایید کرد.

احتمال می رود شرکت های اپل و مایکروسافت نیز شرایطی مشابه داشته باشند. بر همین اساس نیز بسیاری از کادربران هواوی سعی کرده اند در فضای مجازی از برند خود حمایت کند و یک دیپلمات چینی نیز با یک توییت با این ماجرا شوخی کرده است. سفیر چین در پاکستان، لی جیان ژائو، در توییتر با انتشار تصویری از لوگوی هواوی و اپل نوشته است؛ "به لوگوی هواوی نگاه کنید، کاملا مشخص است که هواوی با پره های خود اپل را نصف کرده است." این توسست کنایه به لوگوی اپل دارد که یک سیب گاز زده است. وی در ادامه توییت خود نوشته: " با این شرایط رئیس جمهور ترامپ حق دارد از هواوی عصبانی باشد."

این اولین بار نیست که آرم های دو برند با یکدیگر مقایسه و حتی با هشتگ "تحریم اپل" نیز همراه می شوند. اما مشکل این است که این توییت که مثلا داعیه نقد اپل را دارد، خود با کمک آیپد ارسال شده است. مدتی پیش نیز دو کارمند هواوی در گافی مشابه با گوشی های آیفون سال نو را تبریک گفتند و البته به سرعت نیز از هواوی اخراج شدند.

 

نظرات بینندگان