arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۸۶۹۸
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۹ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۸

مجید انصاری: لوایح پالرمو و cft از دستور کار مجمع خارج نشده است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که لوایح پالرمو و cft از دستور کار مجمع خارج نشده است،گفت: قبل از ماه رمضان و به دلیل پیچیدگی موضوع آن را به کمیسیون خاص ارجاع دادیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مجید انصاری: لوایح پالرمو و cft از دستور کار مجمع خارج نشده استحجت الاسلام والمسلمین «مجید انصاری» عصر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا گفت: موارد و ایرادات لوایح به کار کارشناسی نیاز داشت و در حوزه تخصصی چند کمیسیون بود،بنابراین مقرر شد یک کمیسیون خاص که تلفیقی از افراد مطلع و متخصص از چند کمیسیون است برای بررسی این لوایح تشکیل شود.
انصاری خاطرنشان کرد: افراد یا رسانه هایی که گفته اند لوایح از دستور کار مجمع تشخیص مصلحت نظام خارج شده است یا اشتباه کرده اند یا خبر کذب منتشر می کنند.
انصاری با بیان اینکه دستور کار چند جلسه اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی آیین نامه داخلی بوده است، اضافه کرد: در این جلسات مشخصا راجع به این بحث و تصمیم گیری می شود که مصوبات مصلحتی مجمع - یعنی مصوباتی که بین شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی اختلاف می افتد و مجمع نظر می دهد- تا چند سال اعتبار دارد.
وی ادامه داد: مصوبات مصلحتی مجمع معمولا در رد نظر شورای نگهبان مبنی بر خلاف قانون و شرع بودن مصوبات است. ما در حال بررسی و تنظیم آیین نامه ای هستیم که مشخص کند مصوبات و تصمیمات مجمع چند سال می تواند اعتبار داشته باشد و آیا این قوانین هر چند سال یک بار باید مورد بررسی مجدد قرار گیرد یا نه.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: گاهی مجمع بنا بر مصلحت بزرگتری و بر خلاف احکام اولیه قانونی را تصویب می کند و ممکن است آن مصلحت اندیشی نیاز به تجدید نظر داشته باشد که دستور جلسه امروز و دو جلسه قبلی مجمع بررسی این موضوع بوده است.
به گفته انصاری بررسی این موضوع در دستور کار جلسه بعدی مجمع هم قرار دارد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان