arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۸۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۰ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۸

پلوسی: ترامپ مرتکب پنهان کاری شده است / هیچ کس حتی رئیس جمهوری ایالات متحده بالاتر از قانون نیست

رئیس دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا ترامپ را متهم به دست داشتن در پنهان کاری و جلوگیری از افشای جرم کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پلوسی: ترامپ مرتکب پنهان کاری شده است / هیچ کس حتی رئیس جمهوری ایالات متحده بالاتر از قانون نیستنانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا عصر چهارشنبه پس از نشست داخلی اعضای دمکرات این مجلس ترامپ رئیس جمهوری این کشور را به پنهان کاری متهم کرد.
پلوسی گفت: معتقدیم که دنبال کردن واقعیت ها بسیار مهم است، ما معتقدیم که هیچ کس حتی رئیس جمهوری ایالات متحده بالاتر از قانون نیست و باور ما این است که ترامپ در پنهان کاری دست دارد.
این اظهارات رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در حالی است که تعداد نمایندگان خواستار استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور در حال افزایش است.
ترامپ پس از انتشار گزارش رابرت مولر بازپرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا با وجود آنکه اتهام روشنی مبنی بر تبانی با مسکو یا پیشگیری از اجرای عدالت متوجه او نبود، همچنان تحت فشار دمکرات ها است.
همزمان با فشار دمکرات ها برای آغاز فرایند رسمی استیضاح ترامپ، «جاستین آماش» عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا نیز در اقدامی جنجال به عنوان اولین جمهوریخواه به این حرکت پیوست.
مولر در گزارش خود نوشته بود که شواهدی درباره تبانی روسیه و ترامپ نیافته است اما به این پرسش که آیا ترامپ در اجرای این تحقیقات کارشکنی کرده است یا نه، جوابی نداد.
ویلیام بار وزیر دادگستری ابتدا خلاصه ای چهار صفحه ای از این گزارش منتشر کرد و بعد با سانسور بخش هایی از آن ، کل این گزارش را انتشار داد.
تلاش ها برای استیضاح ترامپ در حالی است که پلوسی گفته است آغاز روند استیضاح باید از حمایت اعضای هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه برخوردار باشد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان