arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۸۷۰
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۱ - ۳۰ آذر ۱۳۹۰

دختر صدام حسین در پی تجزیە عراق

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
"رغد صدام" دختر دیکتاتور مخلوع عراق در صدد است پس از خروج نظامیان آمریکایی با تزریق پول هنگفت بە سیاست مداران عراقی آنها را از رسیدن بە توافق با یکدیگر منصرف کند.

"فتاح الشیخ" رئیس فهرست مستقل میهنی در پارلمان عراق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد اظهار داشت: "رغد صدام" دختر دیکتاتور مخلوع عراق کە هم اکنون در اردن زندگی می کند ، برای تجزیە عراق پس از خروج نظامیان آمریکایی برنامەریزی کردە است.

وی افزود: رغد صدام با پول هنگفتی کە در اختیار دارد ، قصد دارد پس از خروج نظامیان آمریکایی ، از طریق افراد وفادار بە حزب بعث بازماندگان این حزب در داخل حکومت ، عراق را بە سە بخش سنی نشین ، شیعە نشین و کرد نشین تقسیم کند.

الشیخ تصریح کرد: هم اکنون هزینەهای ملیاردی دختر صدام حسین برای تجزیە عراق شروع شدە و وی میخواهد با تزریق پول هنگفت بە سیاست مداران عراقی آنها را از رسیدن بە توافق با یکدیگر منصرف کند.

چندی پیش پلیس بین المللی اینترپل اعلام کرد ، دولت عراق نام رغد صدام را در لیست ۲۰ نفره افراد تحت پیگرد در اردن قرار داده است؛دولت عراق همچنین از اردن خواست تا این افراد را از طریق اینترپل به دولت عراق تحویل دهد.

منابع رسانه‌ای اعلام کردند که مسئولان اردنی به رغد صدام ابلاغ کردند که آنها هرگز به این درخواست‌ها توجهی نخواهند کرد و همچنان از رغد صدام حمایت می‌کنند. البته تا زمانی که وی هیچ‌گونه فعالیت سیاسی و رسانه‌ای در اردن نداشته باشد.
نظرات بینندگان