arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۸۷۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۰ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۸

امارات: حادثه نفتکش‌ها شفاف سازی می شود

امارات متحده عربی روز چهارشنبه اعلام کرد که درباره حادثه انفجار و خرابکاری در چهار فروند نفتکش حامل پرچم امارات، عربستان و نروژ نزدیک آب‌های ساحلی خود در خلیج عمان شفاف سازی می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

امارات: حادثه نفتکش‌ها شفاف سازی می شودبه گزارش روزنامه الشرق الوسط، وزارت خارجه امارات در بیانیه ای از پیوستن شماری از کشورها به تحقیقات مربوط به این حادثه خبر داد و خاطرنشان کرد که تمایل شرکای بین‌المللی برای حضور در تحقیقات به بیطرفی و شفافیت در رسیدن به نتایج مطلوب کمک می کند.
این بیانیه می افزاید که این تحقیقات مشترک تمایل جامعه جهانی را به حمایت از امنیت کشتیرانی، بازرگانی بین المللی و تامین امنیت عبور انرژی نشان می دهد.
یکشنبه 22 اردیبهشت، اخباری از انفجار در بندر الفجیره در شرق امارات منتشر شد که در ابتدا این خبر از سوی مقامات امارات تکذیب شد، اما در ادامه وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که چهار کشتی در نزدیکی آب های منطقه ای این کشور مورد اقدامات خرابکارانه قرار گرفته است.
یک روز بعد از انتشار این خبر 'خالد الفالح' وزیر انرژی، صنعت و معدن عربستان تاکید کرد که 2 نفتکش این کشور در عملیات خرابکارانه بندر الفجیره در امارات هدف قرار گرفته بود.
بندر الفجیره در ساحل دریای عمان مهمترین بندر صادرات نفت امارات است که روزانه تا یک میلیون و 800 هزار بشکه از آن صادر می شود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان