arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۸۷۷۱
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۱ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۸

هلال احمر: در حوادث جوی یک هفته اخیر ۹ نفر جان باختند

رئیس سازمان امداد و نجات با بیان اینکه طی حوادث جوی اخیر از ۲۴ اردیبهشت تا ۸ صبح یک خرداد ماه، ۹ نفر فوت کرده‌اند، گفت: بر اثر سیل ۲ نفر در کاشان، ۲ نفر در میبد و یک نفر در سربیشه، بر اثر رعدو برق ۳ نفر در ایلام، چهارمحال و بختیاری و مرکزی و یک نفر بر اثر ریزش کوه در آذربایجان شرقی فوت کرده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: در پی حوادث جوی اخیر ۳۳۹ نفر اسکان اضطراری داده شدند.

به گزارش تسنیم؛ مرتضی سلیمی با ارائه گزارشی از امدادرسانی‌های انجام شده از ۲۴ اردیبهشت تا ۸ صبح یک خرداد ماه، اظهار کرد: حوادث جوی اخیر (سیل و رعد و برق) ۱۷ استان آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، ایلام، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، رضوی و شمالی، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، کرمانشاه، مرکزی و یزد را تحت تاثیر قرار داد که عملیات‌های امدادرسانی در ٨٣ شهر، روستا و مناطق عشایرنشین انجام شده است.

سلیمی افزود: به ۲۰۵۰ نفر امدادرسانی شده است که در جریان عملیات‌های امدادرسانی، ۳۳۹ نفر اسکان اضطراری داده شدند، ۸۳ نفر به مناطق امن انتقال یافتند و ۷ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی با بیان اینکه طی حوادث جوی اخیر ۹ نفر فوت کرده‌اند، گفت: بر اثر سیل ۲ نفر در کاشان، ۲ نفر در میبد و یک نفر در سربیشه، بر اثر رعدو برق ۳ نفر در ایلام، چهارمحال و بختیاری و مرکزی و یک نفر بر اثر ریزش کوه در آذربایجان شرقی فوت کرده‌اند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر ادامه داد: در عملیات‌های انجام شده ۱۵۹ مورد تخلیه آب از منازل مسکونی و ۴۸ مورد رهاسازی خودرو از مسیر سیلاب صورت گرفته است.

سلیمی افزود: امدادرسانی‌ها توسط ۱۹۸ تیم متشکل از ۷۸۱ نفر انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۲۲ دستگاه چادر، ۴۶۰ تخته پتو، ۲۲۰ تخته موکت، ۱۳۳ کیلوگرم نایلون، ۲۲۰ بسته غذایی و ۱۰۷ قوطی کنسروجات بین حادثه دیدگاه توزیع شده است.

سلیمی یادآوری شد: امدادرسانی در ایلام، خراسان رضوی و جنوبی، سیستان و بلوچستان، فارس و کرمان همچنان ادامه دارد.

نظرات بینندگان