arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۳ - ۳۰ آذر ۱۳۹۰

رهبر جديد کره شمالي نخستين فرمان نظامي خود را صادر کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی چهارشنبه(امروز) اعلام کرد کیم جونگ اون، رهبر جدید کره شمالی، نخستین فرمان نظامی خود را پیش از درگذشت پدرش صادر کرد که نشان می دهد وی هم اکنون کنترل نیروهای مسلح این کشور را در دست دارد.

به گزارش انتخاب، این خبرگزاری به نقل از یکی از مقامات بلندپایه دولت کره جنوبی اعلام کرد کیم جونگ اون به همه واحدهای نظامی دستور داده بود رزمایشها و عملیات آموزشی را متوقف کنند و به پایگاههای خود بازگردند.

این مقام گفت : مدرک مشخصی دال بر سلطه کامل کیم جونگ اون بر ارتش کره شمالی وجود دارد.

این در حالی است که وون سئی هونWon Sei-Hoon، رئیس سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی سه شنبه در پارلمان این کشور اعلام کرد یکی از واحدهای نظامی کره شمالی پیش از ظهر دوشنبه، دو موشک کوتاه برد را در سواحل شرقی این کشور آزمایش کرد، اما این نیروها طرح خود را برای آزمایش موشکهای دیگر در بعدازظهر همان روز لغو کردند و به پایگاههای خود بازگشتند.

خبرگزاری یونهاپ به نقل از دیگر مقامات کره جنوبی اعلام کرد هیچ فعالیت غیرعادی در مناطق مرزی دو کره مشاهده نمی شود، اما تعداد نظامیان مستقر در منطقه مشترک امنیتی اطراف روستای مرزی پانمونجوم افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ، یک مقام اطلاعاتی نیز گفت احتمالاً کره شمالی اقداماتی برای جلوگیری از فرار اتباعش از کشور در طول انتقال قدرت صورت خواهد داد.
نظرات بینندگان