arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۸۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۵ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۸

آمریکا: تهدید داعش در افغانستان جدی‌تر شد

گزارش‌های اطلاعاتی آمریکا حاکی از آن است که تهدیدهای داعش در افغانستان خطرناک‌تر شده است بخصوص در استان کنر در شرق افغانستان.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

گزارش‌های اطلاعاتی آمریکا حاکی از آن است که تهدیدهای داعش در افغانستان خطرناک‌تر شده است بخصوص در استان کنر در شرق افغانستان.

به گزارش ایسنا به نقل از طلوع نیوز، در گزارش اطلاعاتی آمریکا آمده است که تعداد اعضای داعش در افغانستان به ۵ هزار تن رسیده است.

در این گزارش تصریح شده است: اطلاعات سری جدید نشان می‌دهد که داعش افغانستان هم از لحاظ تعداد و هم انگیزه رشد قابل توجهی داشته است و تعداد اعضای این گروه با ۵ هزار تن تقریبا نسبت به سال گذشته پنج برابر شده است. تمرکز این گروه نیز بر حملات شاخص‌تر و بزرگ‌تر متمرکز شده است.

اسکات میلر، فرمانده نیروهای آمریکا و ناتو در افغانستان می‌گوید: فکر می‌کنم داعش سازمان بسیار خطرناکی است. زمانیکه درباره تروریسم درافغانستان صحبت می‌کنید این خطر دو چندان می‌شود. حضور آنها در این منطقه بسیار خطرناک است. ما نتیجه داعش را دیده‌ایم. آنها برای دنیا خطرناک هستند.

براساس اطلاعات آمریکا داعش افغانستان در کابل، ننگرهار، کنر و برخی مناطق شمال افغانستان فعال هستند.

معصوم استانکزی، مدیر اداره امنیت ملی افغانستان داعش را تهدیدی می‌داند که گریبان دنیا را گرفته است. وی می‌گوید: مساله داعش مساله کوچکی نیست مختص افغانستان هم نیست کسانی هستند که از آسیای مرکزی و مناطق دیگر جهان به افغانستان آمده‌اند.

براساس گزارش‌های اطلاعاتی نگران‌کننده‌تر این است که این گروه تروریستی مقابل دولت افغانستان و طالبان به امتیازاتی دست یافته‌ و تقریبا توانسته‌ قلمرو خود را در استان کنر گسترش دهند.

نظرات بینندگان