arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۸۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۵ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۸

قطر مبادلات تجاری با ایران را به دارو و غذا محدود کرد

رئیس اتاق بازرگانی ایران و قطر گفت: از سه چهار روز قبل ، زمزمه‌هایی مبنی بر اجرای تحریم‌های آمریکا از سوی قطر شنیده بودیم و در تماس‌هایی که با اتاق بازرگانی قطر داشتیم آنها این امر را تکذیب کردند، اما ساعاتی پیش اعلام کردند که مطابق دستور العمل وزارت خزانه‌داری آمریکا رفتار خواهند کرد، یعنی فقط اقلام غذایی و دارو از این به بعد می‌توانند به ایران بفرستند در صورتی‌که ما خودمان تا چند وقت پیش تامین کننده اقلام کشاورزی و غذایی آنها بودیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

قطر اعلام کرد که مطابق دستور العمل وزارت خزانه‌داری آمریکا فقط اقلام غذایی و دارو از این به بعد می‌تواند به ایران بفرستد در صورتی‌که ما خودمان تا چند وقت پیش تامین کننده اقلام کشاورزی و غذایی آنها بودیم.

عدنان موسوی پور رئیس اتاق بازرگانی ایران و قطر در گفت‌وگو با ایلنا، از اعمال محدودیت‌های جدید در تبادلات تجاری بین ایران و قطر خبر داد.

وی اظهار داشت: از سه چهار روز قبل ، زمزمه‌هایی مبنی بر اجرای تحریم‌های آمریکا از سوی قطر شنیده بودیم و در تماس‌هایی که با اتاق بازرگانی قطر داشتیم آنها این امر را تکذیب کردند، اما ساعاتی پیش اعلام کردند که مطابق دستور العمل وزارت خزانه‌داری آمریکا رفتار خواهند کرد، یعنی فقط اقلام غذایی و دارو از این به بعد می‌توانند به ایران بفرستند در صورتی‌که ما خودمان تا چند وقت پیش تامین کننده اقلام کشاورزی و غذایی آنها بودیم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و قطر افزود: قبل از ماه رمضان وزیر خارجه به قطر سفر کردند و ما نمی‌دانیم چه صحبت‌هایی در آن جلسه رد و بدل شد که اکنون این رفتار را دولت قطر علیرغم روابط بسیار خوب تاجران دو کشور در پیش گرفته است.

وی گفت: منتظر هستیم ظرف امروز و فردا اخبار تکمیلی و جزئیات بیشتری به دست ما برسد.

نظرات بینندگان