arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۸۸۵۶
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۸ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۸

دریادار تنگسیری: خواهان جنگ نیستیم، اما مرد جنگیم/ وضعیت قدرت، توانمندی و اقتدار ما به هیچ وجه قابل مقایسه با گذشته نیست

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به اقدامات و توطئه های دشمنان علیه ایران گفت: دشمن بداند ملت ما جنگ طلب نیست، ما خواهان جنگ نیستیم اما مرد جنگیم؛ دشمنان ما را از مرگ نترسانند، قسم یاد کرده ایم که تا آخرین نفر و آخرین نفس راه شهدای عزیزمان را ادامه دهیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به اقدامات و توطئه‌های خصمانه دشمنان علیه کشورمان گفت: دشمن بداند ملت ما جنگ‌طلب نیست؛ ما خواهان جنگ نیستیم، اما مرد جنگیم.

به گزارش سپاه نیوز، دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در آیین پاسداشت حماسه آزادسازی خرمشهر که با حضور جمعی از یگان های نیروهای مسلح استان و آحاد مردم در مصلای نماز جمعه بندرعباس برگزار شد، از عملیات بیت المقدس به عنوان عملیاتی مهم ، راهبردی و کم نظیر یاد کرد و گفت: این عملیات غرور انگیز که دستاورد ها و ثمرات بسیار ارزشمندی را برای ما به همراه داشت، امروز در دانشکده های مهم نظامی دنیا بررسی و تحلیل می شود.

وی افزود:در آن زمان ما امکانات کافی نداشتیم و سطح عملیات بسیار وسیع بود؛ ارتش بعث تمام امکاناتش را به میدان آورده بود، آنها روبه روی خرمشهر دژی ساخته بودند که باور کردنی نبود اما با لطف و عنایت پروردگار و ایمان ،ولایت مداری ، مقاومت و مجاهدت رزمندگان خرمشهر آزاد شد.

دریادار تنگسیری از آزادسازی خرمشهر به عنوان افتخاری بزرگ برای ملت ایران نام برد و افزود: در خلق این عزت و شکوه ملی ارتش قهرمان وسپاه جان برکف وبسیج در هم ادغام شدند و با وحدت و همدلی حماسه ای آفریدند که باید از آن در طول تاریخ کشورمان یاد کنیم.

وی با بیان اینکه در آزادسازی خرمشهر با دست خالی دشمنی را به شکست کشاندیم که در اوج آمادگی قرار داشت، خاطرنشان کرد: امروز نیز اگر بخواهیم در مقابل دشمن ایستادگی کنیم، باید این تاریخ پرافتخار را یادآوری و به رخ آنان بکشیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به اقدامات و توطئه های خصمانه دشمنان علیه ایران اسلامی اظهار داشت: دشمن بداند ملت ما جنگ طلب نیست، ما خواهان جنگ نیستیم اما مرد جنگیم؛ دشمنان ما را از مرگ نترسانند، قسم یاد کرده ایم که تا آخرین نفر و آخرین نفس راه شهدای عزیز که راه افتخار ایران اسلامی است را ادامه دهیم.

وی افزود: ما در مقابل دشمن ایستاده ایم؛ حال این دشمن می خواهد هر دشمنی باشد، چرا که اتکای ما به خداست و از هیچ کس غیر از خدا نمی هراسیم.

دریادار تنگسیری در ادامه تاکید کرد: وضعیت قدرت، توانمندی و اقتدار ما امروز به هیچ وجه قابل مقایسه با گذشته نیست؛ چرا که در طی سال های دفاع مقدس و پس از آن به همت اقدامات صورت گرفته، سازمان دفاعی خود را به نقطه پاسخ موثر در برابر دشمنانی رسانده ایم که داعیه تصاحب بزرگ ترین قدرت تهاجمی و نظامی در دنیا را دارند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه خاطر نشان کرد: فتح خرمشهر درس هایی در اختیار ما قرار داد که امروز هم اطمینان داریم با مبنا قراردادن آنها در تصمیمات و اقدامات، بر توطئه ها و دسیسه های دشمن غلبه خواهیم کرد.

وی گفت: امروز هم همانند روزهای فتح خرمشهر، در پرتو هدایت ها و تدابیر رهبری نظام و اتحاد و همدلی همه ظرفیت ها و نیروهای انقلاب، موجبات شکست و استیصال دشمن فراهم خواهد شد و این یک فرمول قطعی برای حل مشکلات است که اراده ملت ایران بر همدلی و اتحاد و به میدان آوردن همه ظرفیت های ملی است و این اراده بر خواست دشمنان غالب خواهد بود.

دریادار تنگسیری در بیان خاطراتی از عملیات فتح خرمشهر به وحدت و همدلی مثال زدنی ارتش، سپاه، بسیج و همه نیروهای مردمی در کنار یکدیگر اشاره کرد و گفت: درسی که امروز از حماسه فتح خرمشهر مرور کرده و به کارخواهیم بست، اتحاد و همدلی و هم افزایی همه نیروهای مسلح مردمی و بهره گیری از همه ظرفیت های نظام و انقلاب برای غلبه بر دشمنی است که با کارنامه ای چهل ساله مملو از جنایت و دسیسه و توطئه علیه ما، باز هم دست از دشمنی بر نداشته و خواب و خیال شکست و به تسلیم کشاندن ما را سر دارد.

گفتنی است در این مراسم جمعی از رزمندگان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه امام سجاد (ع)، نیروهای هوایی و پدافند ارتش، نیروهای انتظامی و دریابانی و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

نظرات بینندگان