arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۸۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۲۰ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۸

وزیران خارجه روسیه و چین درباره برجام تبادل نظر کردند

وزیران امور خارجه روسیه و چین که بارها از مواضع واشنگتن درخصوص برجام انتقاد و خواستار بازگشت به عقلانیت و پرهیز از یکجانبه گرایی آمریکا شده اند به تازگی ضمن دیدار و گفت وگو در خصوص توافق هسته ای با ایران تبادل نظر کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیران خارجه روسیه و چین درباره برجام تبادل نظر کردندبراساس گزارش وزارت خارجه روسیه، دیدار سرگئی لاوروف و وان ایی روز چهارشنبه در حاشیه اجلاس وزیران خارجه سازمان همکاری شانگ های در بیشکک پایتخت قرقیزستان برگزار شد. 
دو طرف درخصوص اوضاع ونزوئلا، وضعیت پیرامون برنامه هسته ای ایران و برخی مسائل مهم بین المللی مورد علاقه دو طرف گفت وگو و تبادل نظر کردند.
در ادامه گزارش آمده است: اوضاع بین المللی سریعا در حال تحول است و روسیه و چین همواره گفت وگوهای نزدیک با یکدیگر دارند و مشارکت راهبردی با یکدیگر را تقویت و از معیارهای مناسبات بین المللی و منافع یکدیگر دفاع می کنند.
خبرگزاری تاس نیز گزارش داده است که در آن دیدار خاطرنشان شد که روسیه و چین امسال 70 سال برقراری روابط دیپلماتیک را برگزار می کنند و دو کشور برای تعمیق همکاری های راهبردی و ارتقاء سطح روابط دوجانبه تلاش می کنند.
وزارت خارجه روسیه نیز درخصوص این دیدار در بیانیه ای اعلام کرد: لاوروف و وان ایی در شرایط دوستانه و توام با اعتماد با یکدیگر درخصوص مسائل مربوط به مقدمات اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای که در ماه ژوئن برگزار می شود و دورنمای تقویت و افزایش اعتبار این سازمان در عرصه جهانی گفت وگو کردند.
در گزارش آمده است: وزیران خارجه روسیه و چین درخصوص برخی مسائل مهم منطقه ای گفت وگو کردند. 
روسیه و چین در موضوع برجام مواضع یکسان دارند و از حقوق ایران در این توافق بین المللی دفاع می کنند.
مسکو و پکن بارها از مواضع واشنگتن در این خصوص بویژه خروج از برجام انتقاد کرده و این کشور را به بازگشت به عقلانیت و پرهیز از یکجانبه گرایی دعوت کرده اند.

نظرات بینندگان