arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۸۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۲۰ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۸

سندرز: شاید زمان خوبی برای استیضاح ترامپ باشد

«برنی سندرز» سناتور مستقل و نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 آمریکا گفت: اگر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به مسیر کنونی ادامه دهد، شاید اکنون زمان مناسبی برای درخواست استیضاح باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سندرز: شاید زمان خوبی برای استیضاح ترامپ باشدتارنمای شبکه خبری فاکس نیوز روز پنجشنبه نوشت: به نظر می رسد سندرز که به پیروزی در انتخابات آتی ریاست جمهوری امید وار است از ایده استیضاح ترامپ استقبال می کند.
سندرزعصر چهارشنبه پس از به هم خوردن جلسه آمریکا با قانونگذاران دموکرات، گفت برای رئیس جمهوری بسیار بد است که از جلسه با خشم بیرون آید.
وی افزود: ما رئیس جمهوری داریم که بسیار حساس است، به دیگران حمله می کند و هر روز برخی را تحقیر می کند و اگر او نمی تواند اندکی انتقاد را تحمل کند باید درباره این که رئیس جمهوری آمریکا باشد دوباره فکر کند.
این نامزد انتخابات افزود: من فکر می کنم که اگر او همچنان از درک قانون اساسی آمریکا، تفکیک قوا و این حقیقت غافل باشد که کنگره حق دارد احضاریه صادر کند و این وظیفه دولت است که در جلسات شهادت به درخواست کنگره شرکت کند، شاید بهترین زمان برای استیضاح او باشد.
فاکس نیوز نوشت: تعداد زیادی از نامزدهای انتخابات سال 2020 آمریکا از استیضاح ترامپ حمایت کرده اند که از جمله می توان به «الیزابت وارن» سناتور دموکرات از ماساچوست، «کاملا هریس» سناتور ایالت کالیفرنیا و «بتو اورورکه» عضو سابق کنگره اشاره کرد. 
ترامپ روز چهارشنبه در حالی که قرار بود با نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و چاک شومر رهبر اقلیت دموکرات های سنا دیدار داشته باشد، به خاطر اظهار نظر پلوسی آن را تعلیق کرد و این دو نماینده به کنگره بازگشتند.
پلوسی پیشتر گفته بود همه دموکرات ها معتقدند که ترامپ در پوشاندن حقیقت در گزارش بازرس مولر مسئول کمیته تحقیقات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در 2016 مشارکت داشته است.
رئیس جمهوری آمریکا در حالی که دیدار با سران دموکرات کنگره را تعلیق کرد، با عصبانیت در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: هرگز پنهان کاری نکرده ام.

نظرات بینندگان