arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۹۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۲۰ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۸

سی‌ان‌ان: ترامپ با تقویت حضور نظامی آمریکا در منطقه موافقت کرد

یک رسانه آمریکایی جمعه مدعی شده «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا موافقت خود را با تقویت حضور نظامی این کشور در منطقه غرب آسیا به «پاتریک شاناهان»، سرپرست وزارت دفاع این کشور ابراز کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سی‌ان‌ان: ترامپ با تقویت حضور نظامی آمریکا در منطقه موافقت کردیک رسانه آمریکایی جمعه مدعی شده «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا موافقت خود را با تقویت حضور نظامی این کشور در منطقه غرب آسیا به «پاتریک شاناهان»، سرپرست وزارت دفاع این کشور ابراز کرده است. 

یک مقام ارشد آمریکایی جمعه به «سی‌ان‌ان» گفت ترامپ با استقرار منابع نظامی بیشتر در منطقه خلیج فارس «برای مهار تهدیدهای ایران» موافقت کرده است. 

این مقام آمریکایی و یک مقام آمریکایی دیگر به سی‌ان‌ان گفتند دولت آمریکا برای مهار «تهدیدهای» ادعایی علیه نیروهای آمریکا در منطقه قصد استقرار سامانه‌های دفاع موشکی پاتریوت و هواپیماهای شناسایی و اعزام نیروهای نظامی به منطقه را دارد.  

شاناهان به عنوان وزیر دفاع موقت آمریکا اختیار صدور فرمان استقرار تجهیزات نظامی را دارد، اما استقرار عظیم تجهیزات و نیروها بایستی به رئیس‌جمهور گزارش شوند. 

دو مقام آمریکایی گفته‌اند دولت ترامپ همچنین قصد دارد در راستای سیاست خود برای مقابله با ایران فروش تسلیحات به عربستان سعودی را تسریع کند. 

بلومبرگ هم مدعی شده ترامپ دستور داده ۱۵۰۰ نظامی آمریکا به منطقه اعزام شوند. 

ادعای «سی‌ان‌ان» در حالی صورت گرفته که «دونالد ترامپ» بامداد جمعه (به وقت تهران) در یک سخنرانی در کاخ سفید گفت فکر می‌کند نیازی به اعزام نیرو به خاورمیانه (غرب آسیا) برای مقابله با ایران نیست

منبع: فارس
نظرات بینندگان