arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۹۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۱ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۸

تایوان نام سفارت دوفاکتوی خود در آمریکا را تغییر می‌دهد

تایوان امروز (شنبه) اعلام کرد که در حال تغییر نام سفارت دوفاکتوی خود در آمریکا است. وزارت خارجه تایوان در توییتی نوشت، "شورای هماهنگی امور آمریکای شمالی" به "شورای تایوان برای امور ایالات متحده" تغییر نام داده است. افزودن واژه "تایوان" احتمالاً از آن جهت بسیار مهم است که به نظر می‌رسد نشان می‌دهد که این شورا اساسا دیپلماتیک یا سیاسی نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تایوان امروز (شنبه) اعلام کرد که در حال تغییر نام سفارت دوفاکتوی خود در آمریکا است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این اقدام از سوی دولت تایوان در میان روابط قوی بین این کشور با آمریکا در چند دهه گذشته صورت می‌گیرد.

وزارت خارجه تایوان در توییتی نوشت، "شورای هماهنگی امور آمریکای شمالی" به "شورای تایوان برای امور ایالات متحده" تغییر نام داده است. افزودن واژه "تایوان" احتمالاً از آن جهت بسیار مهم است که به نظر می‌رسد نشان می‌دهد که این شورا اساسا دیپلماتیک یا سیاسی نیست.

با وجود آنکه روابط رسمی دیپلماتیک آمریکا در سال ۱۹۷۹ و برای خوشایند پکن با تایوان سرد شد اما دو طرف روابط غیررسمی نزدیک با یکدیگر را حفظ کردند که در سال‌های اخیر بیشتر هم شد و از جمله آن می‌توان به قراردادهای نظامی اشاره کرد.

جوزف وو، وزیر خارجه تایوان در توییتی نوشت" زمان آن رسیده تا اوضاع تغییر کند.

سفارت غیررسمی آمریکا در تایپه موسوم به مؤسسه آمریکایی در تایوان اخیراً به یک ساختمان بزرگ‌تر که برای این منظور ایجاد شده و در حومه پایتخت تایوان قرار دارد، نقل مکان داده شده است. آمریکا همچنین در حال بررسی توافقات جدید تسلیحاتی با تایوان از جمله فروش جنگنده‌ها و تانک‌هاست.

چین که تایوان را جزئی از قلمروی خود می‌داند، مخالف روابط دیپلماتیک و نظامی بین تایپه و واشنگتن است و تهدید نظامی خود علیه این جزیره را افزایش داده به طوری که شیء جینپینگ، رئیس جمهوری چین در سال جاری میلادی اعلام کرد که کشورش استفاده از زور را در قبال تایوان رد نمی‌کند.

نظرات بینندگان