arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۹۱۱۹
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۲ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۸

سردیس «جمشید مشایخی» پس از اصلاح + عکس

تکمیل سردیس جمشید مشایخی به تازگی به اتمام رسیده است و این مجسمه عصر شنبه - چهارم خرداد ماه - نصب خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

تکمیل سردیس جمشید مشایخی به تازگی به اتمام رسیده است و این مجسمه عصر شنبه - چهارم خرداد ماه - نصب خواهد شد.

نادر مشایخی، فرزند مرحوم جمشید مشایخی در گفت‌وگویی با ایسنا که متعاقبا مشرح آن منتشر می‌شود، خبر نصب سردیس در روز شنبه را تایید و از نتیجه کار این بار ابراز رضایت کرده است.

مرحوم «جمشید مشایخی»، بازیگر سینما و تلویزیون ۱۳ فروردین ماه امسال درگذشت. به همین منظور قرار شد در تاریخ ۱۳ اردیبهشت، نام خیابان «ج» واقع در منطقه یک تهران (در ابتدای خیابان مقدس اردبیلی) به نام این هنرمند فقید تغییر و سردیسی نیز با شمایل او در این خیابان قرار داده شود.

اما پس از اینکه سردیس مرحوم مشایخی رونمایی شد، با انتقادهایی مبنی بر اینکه شباهتی با این مرحوم ندارد، همراه شد.

رضاحسن‌زاده، سازنده سردیس که سابقه ساخت سردیس برای شخصیت‌های دیگری چون «همایون شهنواز» (کارگردان سریال «دلیران تنگستان») را هم در کارنامه دارد، این بار نتوانسته بود به دلیل آنچه خودش کسالت عنوان کرد، مجسمه مشایخی را به طور کامل به اتمام برساند.

بر این اساس قرار شد که سردیس مرحوم مشایخی بار دیگر به کارگاه مجسمه‌سازی بازگردد تا این بار به درستی به اتمام برسد.

به همین منظور با حسن‌زاده تماس گرفته شد تا از سرنوشت این سردیس آگاه شویم.

او چنین توضیح داد: مجسمه این بار به خود مشایخی شبیه شده و هر کسی آن را دیده شباهتش را تأیید کرده است. فرزندان استاد مشایخی نیز شباهت اثر را با پدر خود تأیید کرده‌اند.

او درباره تغییرات اعمال شده در سردیس گفت: تغییراتی که لازم بوده در اثر انجام شود، صورت گرفته است. در حال حاضر هر کسی که تصویر را می‌بیند کاملاً متوجه می‌شود که صاحب اثر، جمشید مشایخی است. پایه سردیس، این بار کوتاه شده تا مخاطب بتواند به راحتی آن را نگاه کند و دید بهتری نسبت به آن داشته باشد؛ چراکه که دفعه قبل پایه آن بلند بود و کار را برای بیننده دشوار می‌ساخت.

حسن‌زاده اظهار کرد که انتقادهای صورت گرفته درباره شباهت اثر نیز در کار لحاظ شده است؛ چراکه خود او قبلاً گفته بود انتقادهای وارده به کار را قبول داشته و از همان ابتدا به دلیل کمبود وقت و بیماری موفق به اتمام مجسمه نشده بود. در حال حاضر نیز اگر پس از رونمایی از مجسمه انتقاد دیگری نسبت به کار صورت بگیرد به ناتوانی او بازمی‌گردد.

سردیس «جمشید مشایخی» پس از اصلاح + عکس

سردیس «جمشید مشایخی» پس از اصلاح + عکس

نظرات بینندگان