arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۹۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۲۰ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۸

محبوبیت هواوی رو به افول است؟ / به نام آمریکا و به کام سامسونگ

آمارهای فروش مرتبط با شرکت هواوی نشان می دهند طی چهار روز اخیر یعنی اوج گیری تنش ها بین این برند چینی و دولت ایالات متحده  روند فروش محصولات هواوی کاهش یافته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آمارهای فروش مرتبط با شرکت هواوی نشان می دهند طی چهار روز اخیر یعنی اوج گیری تنش ها بین این برند چینی و دولت ایالات متحده  روند فروش محصولات هواوی کاهش یافته است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، به نظر می رسد شرایط نامساعد هواوی در ایالات متحده و بخی ممنوعیت های جدی برای این شرکت باعث شده کاربران جدید نیز رغبت خود را برای خرید محصولات این برند از دست دهند.

ممنوعیت  هواوی در آمریکا  نه تنها به مشکلاتی مثل مشکل این شرکت در تامین جایگزینی برای گوگل پلی منجر شده بلکه باعث ایجاد انواع مشکلات برای این  سازنده تلفن های چینی در حوزه رقابت بازار فروش شده است.  بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط وبسایت مقایسه قیمت محصولات "PriceSpy" گزارش  شده که در چهار روز گذشته میزان بازدید یا خرید محصولات هواوی بسیار پایین تر از ماه های گذشته بوده است.

درواقع در طول چهار روز گذشته، گوشی های هواوی محبوبیت زیادی نداشتند و تقریبا نیمی از کلیک های کاربران روی محصولات هواوی طی هفته گذشته در بریتانیا کاهش یافته و سطح این کاهش در سراسر جهان نیز 26 درصد است. PriceSpy  بر اساس رفتار خرید مشتریان خود در فنلاند، فرانسه، نروژ، سوئد و انگلستان اطلاعات مذکور را منتشر کرده است.  به نظر می رسد عدم اطمینان از آینده این نام تجاری در کسب و کار گوشی های هوشمند، باعث شده شرایط به نفع برخی دیگر از مهره های بازار فروش تلفن همراه تغییر کند.

برای مثال شاید برایتان جالب باشد بدانید که در همان سایت مقایسه محصولات شرکت های مختلف با هواوی نمایانگر افزایش بازدید 13 درصدی برای محصولات سامسونگ و 19 درصدی برای محصولات شیائومی است.

البته تمامی این آمارها در شرایطی منتشر می شود که دونالد ترامپ اعلام کرده احتمال دارد با پکن به یک توافق تجاری برسد و ممنوعیت ها را لغو کند، با این وجود، شرایط فعلی به نفع رقبای هواوی، به ویژه سامسونگ تمام شده است.

نظرات بینندگان