arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۹۲۷۸
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۲۱ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۸

مقام آمریکایی: قطر در کنفرانس بحرین شرکت می‌کند

یک مقام آمریکایی روز شنبه خبر داد قطر به کاخ سفید اطلاع داده در کنفرانس بحرین که در 25 ژوئن (4 تیرماه) و با محوریت موضوعات اقتصادی که به عنوان بخشی از طرح صلح آمریکا میان اسرائیل و فلسطینیان است، شرکت خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مقام آمریکایی: قطر در کنفرانس بحرین شرکت می‌کندیک مقام آمریکایی روز شنبه خبر داد قطر به کاخ سفید اطلاع داده در کنفرانس بحرین که در 25 ژوئن (4 تیرماه) و با محوریت موضوعات اقتصادی که به عنوان بخشی از طرح صلح آمریکا میان اسرائیل و فلسطینیان است، شرکت خواهد کرد.

روز گذشته وزیر امور خارجه قطر بیانیه‌ای را درباره کنفرانس بحرین صادر و طی آن اعلام کرد: قطر از هیچ تلاشی برای مقابله با چالش‌هایی که تمام منطقه عربی با آن مواجه است در حالی که موضع اصولی مستحکم و منافع عالی عرب‌ها از جمله برادران فلسطینی را حفظ می‌کند، فروگذار نخواهد کرد.

اگر چه این بیانیه هیچ  اشاره‌ای به حضور قطر در کنفرانس بحرین نداشته اما بر اساس گفته یک مقام آمریکایی، قطر به کاخ سفید اطلاع داده که قصد دارد در کنفرانس بحرین مشارکت کند.

مشارکت قطر در این کنفرانس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود چون قطر یکی از اصلی‌ترین کشورهای کمک کننده به فلسطینیان در جهان عرب به شمار می‌آید. دو هفته پیش قطر اعلام کرد که 300 میلیون دلار به تشکیلات خودگردان فلسطین کمک خواهد کرد و علاوه بر آن 180 میلیون دلار نیز کمک‌های بشردوستانه به غزه می‌کند.

نشست اقتصادی بحرین به عنوان اولین گام در راستای اجرای طرح موسوم به «معامله قرن» قرار است طی روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیرماه) در منامه برگزار شود.

طرح صلح موسوم به «معامله قرن» که آمریکا برای پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها مطرح کرده، به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار شش میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» یعنی کشورهای دیگر است.

به‌رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در دولت آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به شهر قدس طی کمتر از یک سال گذشته در این راستا انجام شده است و قرار نیست کشوری به نام فلسطین به پایتختی قدس به رسمیت شناخته شود

منبع: فارس
نظرات بینندگان