arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۹۲۹۹
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۰۸ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۸

نروژ: نمایندگان دولت و مخالفان ونزوئلا مذاکرات اسلو را ادامه می دهند

وزارت امور خارجه نروژ اعلام کرد که نمایندگان دولت ونزوئلا و مخالفان این هفته برای ازسرگیری مذاکرات برون رفت از بحران کنونی در این کشور در اسلو گردهم می آیند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت امور خارجه نروژ اعلام کرد که نمایندگان دولت ونزوئلا و مخالفان این هفته برای ازسرگیری مذاکرات برون رفت از بحران کنونی در این کشور در اسلو گردهم می آیند.

خبرگزاری رویترز بامداد یکشنبه گزارش داد که وزارت امور خارجه نرژو در بیانیه ای افزود: اعلام می کنیم که نمایندگان بازیگران سیاسی اصلی در ونزوئلا تصمیم گرفته اند که این هفته برای ازسرگیری فرآیند تسهیل شده از سوی نروژ به اسلو بازگردند.

نروژ همچنین بر پایبندی خود به تداوم حمایت از جستجو برای یافتن راه حل مورد توافق میان طرف های درگیر در ونزوئلا تاکید دوباره می کند.

نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا نیز جمعه گذشته گفت که مذاکرات نروژ با حضور نمایندگان دولت کاراکاس و مخالفان به دنبال ایجاد یک دستورکار و برنامه صلح آمیز برای حل و فصل بحران در این کشور منطقه آمریکای لاتین است.

عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز همان روز از ابتکار گفت وگوی دولت ونزوئلا و مخالفان در نروژ استقبال کرد و گفت: امیدواریم این گفت و گوها به یک راه حل سیاسی بین طرفین منتج شود.

حزب سوسیالیست حاکم ونزوئلا که مدتهاست از مذاکره با مخالفان استقبال کرده، حمایت خود را از این مذاکرات نیز اعلام کرده است. این در حالی است که بیشتر مخالفان دولت همچنان نسبت به این مذاکرات شک و تردید دارند.
گفته شده نمایندگان طرفین این مذاکرات جداگانه با میانجی گران نروژی دیدار کرده اند، اما هنوز مشخص نیست چه زمانی دو طرف اصلی این مذاکرات دیدار خواهند کرد.
مادور هفته گذشته سفر نمایندگان دولت به نروژ برای آغاز مرحله مقدماتی مذاکرات با مخالفان با هدف ایجاد یک دستورکار صلح آمیز برای ونزوئلا را تایید کرد.
ونزوئلا که ماههاست با بدترین چالش های اقتصادی به دلیل فشار و تحریم اقتصادی آمریکا روبرو بوده، پس از آنکه خوان گوایدو رئیس مجلس ملی و سرکرده مخلفان دولت خود را رئیس جمهوری این کشور خواند، با بحران شدیدتری مواجه شد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان