arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۹۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۶ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۸

برون‌سپاری خدمات انتظامی در دستور کار پلیس

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به کارکرد کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در ارتقای احساس امنیت از ابعاد مختلف گفت: برون‌سپاری خدمات انتظامی در دستور کار پلیس قرار دارد و مطالعات لازم برای تحقق این مهم در دست انجام است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به کارکرد کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در ارتقای احساس امنیت از ابعاد مختلف گفت: برون‌سپاری خدمات انتظامی در دستور کار پلیس قرار دارد و مطالعات لازم برای تحقق این مهم در دست انجام است.

 سردار محمد شرفی در جلسه اندیشه ورزی برون سپاری خدمات انتظامی پلیس، ضمن آرزوی قبولی طاعات هموطنان در ماه پر فضیلت رمضان و تسلیت ایام شهادت امیرالمومنین علی (ع) گفت: بر هیچ کسی پوشیده نیست که کسب رضایت مخلوق موجب کسب رضایت پروردگار متعال است.

وی افزود: رسالت اصلی پلیس خدمت صادقانه و دلسوزانه با حفظ کرامت شهروندان در راستای تأمین نظم و آرامش است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به لزوم اجرای هرچه بهتر قانون در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها گفت: قانون، فصل الخطاب نیروی انتظامی و پایبندی به اجرای آن در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها از اولویت‌های پلیس پیشگیری ناجا است.

وی افزود: شورای عالی تحول کلانتری‌ها و پاسگاه‌های نیروی انتظامی رعایت حقوق شهروندی در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها و حقوق متهمان را باور دارد و برای تحقق آن از همه ظرفیت‌ها خصوصاً فناوری‌های نوین استفاده می‌کند.

سردار شرفی با اشاره به راه‌اندازی سامانه الکترونیکی رخدادهای انتظامی در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها عنوان کرد: پلیس پیشگیری در راستای نظارت بر رعایت حقوق شهروندی در کلانتری‌ها و مأموریت‌های انتظامی اقدام به راه‌اندازی و تجهیز سامانه الکترونیکی رخدادهای انتظامی در کلانتری‌ها کرده است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا افزود: همچنین برای کاهش هزینه‌های مادی و معنوی مردم و سازمان و افزایش توان خدمت رسانی کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی و آسان سازی بازخوردگیری درصدد برون سپاری بخشی از خدمات انتظامی هستیم.

وی اظهار داشت: با توجه به تجارب موفق دفاتر پلیس به علاوه ۱۰ و مؤسسات خدماتی مراقبتی که توانسته‌اند در کسب رضایت مردم دستاوردهای خوبی کسب کنند، برون سپاری خدمات انتظامی در دستور کار پلیس قرار دارد و مطالعات لازم برای تحقق این مهم در دست انجام است.

بنابر اعلام پایگاه خبری پلیس، سردار شرفی یادآور شد: مأموریت اصلی شورای عالی تحول کلانتری‌ها و پاسگاه‌های نیروی انتظامی ایجاد تغییر و تحول محسوس و ملموس در حوزه کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها با بهره‌مندی از زیرساخت‌های مناسب فناوری‌های نوین برای هوشمندسازی این رده‌هاست و موفقیت در این زمینه نیازمند نگاه ویژه مسئولان برای تأمین نیروی انسانی مجرب و ملزومات پلیس است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: پلیس پیشگیری بزرگترین رده تخصصی در میان سایر رده‌های نیروی انتظامی است و عمده فعالیت این نیرو و بازتاب رفتاری این مجموعه بزرگ در عملکرد کارکنان حوزه پیشگیری خلاصه می‌شود که می‌طلبد دستگاه‌های سیاستگذار با همتی مضاعف در راستای تقویت آن برآمده و با تخصیص امکانات، گامی مؤثر در جهت تأمین نیازها برداشته شود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان