arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۹۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۲۱ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۸

جنگ تجاری ترامپ دامن کارگران چینی شاغل در امریکا را گرفت / کاهش کارگران چینی در امریکا

روزنامه وال استریت ژورنال می نویسد، برخی از شرکت های اصلی آمریکا به دستور دولت دونالد ترامپ در صدد کاهش کارگران چینی شاغل در بخش های حساس فن آوری هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جنگ تجاری ترامپ دامن کارگران چینی شاغل در امریکا را گرفت / کاهش کارگران چینی در امریکاروزنامه وال استریت ژورنال می نویسد، برخی از شرکت های اصلی آمریکا به دستور دولت دونالد ترامپ در صدد کاهش کارگران چینی شاغل در بخش های حساس فن آوری هستند.

به گزارش این روزنامه آمریکایی، با کاهش کارگران چینی در شرکت های آمریکایی، دولت واشنگتن پذیرش تقاضای کارگران جدید چینی را نیز مسدود کرده است.

به گفته وال استریت ژورنال، با اقدام کاهش کارگران چینی برخی از شرکت های اصلی فن آوری آمریکا از جمله «اینتل»، «کوالکوم»، «گلوبال فاندریز» و دیگر شرکت های کوچک با روند کاهش تولید روبرو شده اند.

کارگران چینی نقش بسزایی در شرکت های فنی و تکنولوژی آمریکا دارند و تنها در میان سال های 2013 تا 2017 تعداد چهار هزار شهروند چینی در کارخانه های آمریکا مشغول به کار شده اند.

در کنار شهروندان چینی، دولت آمریکا در سال های اخیر  با تقاضای تعداد 991 ایرانی، 333 هندی، 270 روسی و 88 انگلیسی موافقت کرد.

با تشدید جنگ تجاری میان آمریکا و چین، دولت واشنگتن با هدف کاهش کارگران خارجی به دنبال آن است تا صنعت بسیاری از شرکت های فنی را به کشور بازگرداند.

دولت آمریکا هفته گذشته شرکت هوآوی را در فهرست سیاه قرار داد و معامله شرکت‌های آمریکا با آن را ممنوع اعلام کرد. این تصمیم جنگ تجاری بین آمریکا و چین را تشدید کرده است.

هوآوی که بزرگترین تولید کننده تجهیزات ارتباطی و دومین تولید کننده تلفن موبایل در جهان است بارها هرگونه ارتباطی با دولت، ارتش و نهادهای امنیتی چین را تکذیب کرده است.

نظرات بینندگان