arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۹۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۰ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۸

ناطق نوری: اعتدال و میانه روی نشانه عقلانیت است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه افراط و تفریط در هیچ جایی حتی عبادت خداوند هم جایز نیست گفت: اعتدال و میانه روی نشانه عقلانیت است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه افراط و تفریط در هیچ جایی حتی عبادت خداوند هم جایز نیست گفت: اعتدال و میانه روی نشانه عقلانیت است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری بامداد دوشنبه در مراسم احیاء و شب زنده داری حرم امام خمینی(ره) اظهار داشت: خداوند در بسیاری از آیات قرآن مجید مسلمانان را به تعادل دعوت کرده و فرموده است: شما مسلمانان را امت معتدل قرار دادیم.

وی با اشاره به اینکه انسان به همان اندازه که به لطف خداوند امیداوار است باید از عذاب الهی نیز خوف داشته باشند عنوان کرد: امید بیش از حد به رحمانیت خداوند نباید باعث گناه و معصیت شود، ترس از غضب خداوند هم نباید عاملی باشد که انسان را از توبه و برگشتن به سمت خداوند نامید کند.

ناطق نوری ادامه داد: روحانیون و علمای دینی باید با استناد به آیات قرآن کریم و روایات ائمه اطهار(ع) صفات جمالیه الهی مانند بخشنده و مهربان بودن را در کنار صفات جلالیه الهی مانند جبار و قهار بودن را برای امت اسلامی به ویژه نسل جوان تبیین کنند تا شاهد افراط و تفریط در جامعه نباشیم.

وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین مشکلاتی که انسان در مسایل زندگی از جمله معاشرت ها، معاملات، معادلات، اخلاقیات و عبادت ها به آن گرفتار هستند افراط و تفریط است تصریح کرد: عبادت خداوند نباید عاملی برای ترک کار و کسب درآمد حلال باشد.

وی ادامه داد: جوانان باید بدانند که ثواب کسب روزی حلال برای امرار و معاش خانواده و جلوگیری از دست ذلت به جلوی کسی دراز کردن به اندازه جهاد در راه خداوند است، اگر کسی در راه کسب درآمد حلال کشته شود شهید در راه خداوند محسوب می شود.

ناطق نوری یادآور شد: احیاء و شب زنده داری برای توبه و برگشتن به راه خداوند نشات گرفته از امید انسان به رحمانیت خدواند است، انسان ها باید بدانند خداوند گناهانشان را می بخشد ولی اگر در انجام گناهی افراط شود احتمال اینکه خداوند با بنده خود قهر کند وجود دارد.

مراسم احیاء شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان مانند سنوات گذشته با حضور بیت امام راحل از جمله سید حسن خمینی یادگار امام خمینی(ره) و جمعی از مسئولان کشوری و خانواده های معزم شهدا و مردم در حرم بنیان گذار کبیر انقلاب برگزار شد.

نظرات بینندگان