arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۹۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۰ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۸

رویترز: میانمار ۷ سرباز زندانی متهم به قتل روهینگیایی‌ها را در کمتر از یک سال آزاد کرده

دو مقام زندان، دو زندانی سابق و یکی از این سربازان زندانی به خبرگزاری رویترز گفته‌اند، میانمار برای هفت سرباز که به اتهام کشتار ۱۰ مرد و پسر مسلمان روهینجایی در سرکوب‌های سال ۲۰۱۷ در راخین حبس شده بودند، حکم آزادی زودهنگام صادر کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

میانمار هفت سرباز که به اتهام کشتار ۱۰ مرد و پسر مسلمان روهینجایی در سرکوب‌های نظامی سال ۲۰۱۷ زندانی شده بودند را قبل از سپری شدن مدت زمان حبس‌شان آزاد کرده است.

به گزارش ایسنا، دو مقام زندان، دو زندانی سابق و یکی از این سربازان زندانی به خبرگزاری رویترز گفته‌اند، میانمار برای هفت سرباز که به اتهام کشتار ۱۰ مرد و پسر مسلمان روهینجایی در سرکوب‌های سال ۲۰۱۷ در راخین حبس شده بودند، حکم آزادی زودهنگام صادر کرده است.

به گفته دو زندانی سابق که در این باره با خبرگزاری رویترز صحبت کرده‌اند، این سربازان در ماه نوامبر سال گذشته میلادی آزاد شده‌اند و این به آن معنا است که آن‌ها کمتر از یک سال از ۱۰ سال محکومیت خود را گذرانده‌اند.

وین نایینگ، رئیس نگهبانان زندان "سیتوه" راخین و یکی از مقامات ارشد زندان در پایتخت میانمار نیز تایید کرده‌اند که این سربازان محکوم شده برای چندین ماه است که در زندان به سر نمی‌برند.

این مقام ارشد زندان که نایپیداو مستقر است و نخواسته نامش فاش شود، اظهار کرد: ارتش مجازات آن‌ها را کاهش داده است.

هر دوی این مقامات درباره تاریخ دقیق آزادی این هفت سرباز ابراز بی‌اطلاعی کرده‌اند.

همچنین مردی به نام "زین پایینگ سوئه" در تماسی تلفنی تایید کرده است که یکی از این هفت سرباز است و اکنون در آزادی به سر می‌برد. او با این حال در این باره اطلاعات بیشتری ارائه نکرد و گفت: به ما گفته شده خفه شویم.

نظرات بینندگان