arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۹۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۴ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۸

حمله جنگنده‌های ترکیه به شمال عراق

جنگنده‌های ترکیه بامداد امروز مواضع گروهک شبه‌نظامی «پ.ک.ک» در شمال عراق را هدف حملات خود قرار دادند.نیروی هوایی ترکیه از جولای ۲۰۱۵ و درپی شکسته شدن توافق آتش‌بس موقت بین آنکارا و پ.ک.ک، مواضع این گروه در شمال منطقه کردستان عراق و کوهستان قندیل را به تناوب بمباران کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

جنگنده‌های ترکیه بامداد امروز مواضع گروهک شبه‌نظامی «پ.ک.ک» در شمال عراق را هدف حملات خود قرار دادند.

به گزارش فارس، در ادامه عملیات‌های برون مرزی و «ضد تروریستی» ترکیه علیه گروهک حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) جنگنده‌های این کشور مواضع این گروهک را در کوهستان قندیل عراق بمباران کردند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که جنگنده‌های نیروی هوایی این کشور بامداد امروز (دوشنبه) تعدادی از اهداف متعلق به پ.ک.ک شامل پناهگاه‌ها و انبارهای تسلیحات در مناطق «آواسین باسیان» و «هاکورک» را نابود کردند.

نیروی هوایی ترکیه از جولای ۲۰۱۵ و درپی شکسته شدن توافق آتش‌بس موقت بین آنکارا و پ.ک.ک، مواضع این گروه در شمال منطقه کردستان عراق و کوهستان قندیل را به تناوب بمباران کرده است.

گروه پ.ک.ک که از نظر ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا تروریستی شناخته می‌شود، بعد از شکستن توافق آتش‌بس با آنکارا، درگیری مسلحانه با دولت مرکزی را از سر گرفت. این گروه از سال ۱۹۸۴ مبارزه مسلحانه‌ای را با دولت ترکیه آغاز کرده است. بر اساس آمارهای رسمی ترکیه، بیش از ۴۰هزار نفر، که بیشتر از آنها غیرنظامی هستند، در این درگیری‌های ۳۰ ساله کشته شدند.

نظرات بینندگان