arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۹۶۳۰
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۸ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۸

انتقاد روسیه از اعزام نظامیان آمریکایی به خاورمیانه

لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت: در ارتباط با تصمیم ترامپ برای اعزام هزار و ۵۰۰ نیرو فراتر از آنچه که در حال حاضر در خاورمیانه و شمال آفریقا مستقر هستند، همانطور که می‌دانید، افزایش حضور نظامی، ریسک تنش در منطقه را نیز افزایش می‌دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزیر امور خارجه روسیه امروز در سخنانی از اعزام نظامیان آمریکایی به منطقه انتقاد کرد.

به گزارش مهر به نقل از روسیا الیوم، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه از تصمیم دولت آمریکا برای اعزام صدها نظامی به خاورمیانه به بهانه مقابله با «تهدید ایران»، انتقاد کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته اعلام کرد این کشور برای ایجاد «بازدارندگی» در برابر ایران و با اهداف دفاعی، حدود هزار و ۵۰۰ نیروی نظامی به منطقه اعزام می‌کند.

لاوروف که در مسکو در یک نشست خبری صحبت می‌کرد، گفت: «در ارتباط با تصمیم رئیس‌جمهور ترامپ برای اعزام هزار و ۵۰۰ نیرو فراتر از آنچه که در حال حاضر در خاورمیانه و شمال آفریقا مستقر هستند، همانطور که می‌دانید، افزایش حضور نظامی، ریسک تنش در منطقه را نیز افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه امیدوار است ترامپ به کسانی گوش دهد که درگیری نظامی را بیهوده می‌دانند، گفت: دستکم دلایلی وجود دارد که نسبت به این موضوع امیدوار باشیم. امروز همه اعضای رهبری آمریکا سودای اقدامات جنگجویانه ندارند.

نظرات بینندگان