arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۹۸۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۲ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۸

هلندی ها روشی جدید را برای یافتن کودکان گمشده امتحان می کنند / از دستگاههای خودپرداز تا شبکه های اجتماعی

دستگاه های خودپرداز هلند از امروز شروع به نمایش پیغام های هشدار گم شدن کودکان کردند. این موضوع از 300 دستگاه خودپرداز در سراسر این کشور شروع شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دستگاه های خودپرداز هلند از امروز شروع به نمایش پیغام های هشدار گم شدن کودکان کردند. این موضوع از 300 دستگاه خودپرداز در سراسر این کشور شروع شده است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، نمایش هشدار در مورد کودکان  گم شده اغلب در دستگاه های خودپرداز نزدیک به فرودگاه ها، مراکز خرید و در مجاورت جاذبه های توریستی قرار دارند.

اگر این ایده موفقیت آمیز باشد و کودکان گم شده پیدا شوند یا به روند پیدا شدن کودکان کمک شود، مقامات قصد دارند سیستم مذکور را به سایر دستگاه های خودپرداز نیز گسترش دهند تا به هدف نهایی پوشش کل کشور برسند. هلند اولین کشوری است که از دستگاههای خودپرداز خود برای نمایش چنین هشدارهایی استفاده می کند.

دستگاه های مذکور دارای قابلیت انطباق به شیوه های مختلف خواهند بود. این دستگاه ها به دو شیوه به افراد اطلاع می دهند. درواقع دستگاه های مذکور می توانند آژیر اطلاعیه بزنند یا  پیام های متنی را در فیس بوک منتشر کنند یا حتی در رادیو ماجرای گم شدن کودک را به اطلاع دیگران برسانند. در فاز نخست این سیستم هشدار دهنده، در سال 2018، حدود 26  اطلاعیه در سراسر اروپا صادر شد و 97 درصد کودکان به طور موفقیت آمیز پیدا شدند.

همراه با اطلاعیه ها عکس و اطلاعات کودکان و موقعیت گم شدنشان منتشر می شود. دستگاه های خودپرداز یک ویدیو تبلیغاتی در جهت تشویق مردم به ثبت نام برای دریافت هشدارهای آینده در تلفن هایشان منتشر می کند. هر گونه پیوند به اطلاعات عمومی هنگامی که کودک پیدا می شود، به سرعت حذف می شود.

نظرات بینندگان