arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۰۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۰ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۸

لایو خبر - ۹ خرداد ۹۸ / تجاوز تانک های اسراییل به خاک سوریه و آماده باش ارتش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تجاوز تانک های اسراییل به خاک سوریه و آماده باش ارتش
۱۳۹۸/۰۳/۰۹ - ۲۲:۱۰

نظامیان رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه در اقدامی تحریک آمیز از خط حائل در جولان اشغالی عبور کردند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، نظامیان و تانک های رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه با نقض توافقنامه سال ۱۹۷۴ از خط حائل میان ارتش سوریه با مناطق اشغالی جولان در نزدیکی شهرک جباثا الخشب در استان قنیطره عبور کردند.

همزمان با ورود تانک های رژیم صهیونیستی به بخش غیر اشغالی جولان سوریه، نیروهای ارتش سوریه به حالت آماده باش درآمده و حضور خود را در منطقه تقویت کردند. ارتش سوریه نیز با اعزام نیرو و تجهیزات بیشتر به اقدام نظامیان صهیونیست واکنش نشان داد.

آمریکا به برخی کشورها اجازه خرید محدود نفت از ایران داد
۱۳۹۸/۰۳/۰۹ - ۲۲:۰۹

یک مقام آمریکایی امروز پنجشنبه (۹ خرداد/ ۳۰ مه) تصریح کرد کشورهایی که هنوز به سقف معین‌شده از سوی آمریکا برای واردات نفت از ایران نرسیده‌اند می‌توانند تا زمان رسیدن به سقف مورد نظر به خرید نفت از ایران ادامه دهند. 

آمریکا در ماه نوامبر، چین، هند و شش کشور دیگر را از تحریم‌های اعمال‌شده علیه بخش نفت و انرژی ایران معاف کرده و به آنها اجازه داد به خرید نفت از ایران ادامه دهند. این معافیت‌ها در اوایل ماه مه به پایان رسید و دولت آمریکا گفت که آنها را تمدید نخواهد کرد. 

نامزد رهبری حزب محافظه‌کار بریتانیا به خاطر تریاک کشیدن در ایران عذرخواهی کرد
۱۳۹۸/۰۳/۰۹ - ۲۲:۰۸

روری استوارت، نامزد رهبری حزب محافظه‌کار بریتانیا، به خاطر کشیدن تریاک در ایران عذرخواهی کرده است.

 استورات که در حال حاضر وزیر توسعه بین‌الملل بریتانیا است سال‌ها پیش در هنگام سفر به ایران تریاک مصرف کرده است. مصرف تریاک هم در ایران و هم در بریتانیا ممنوع است.

 استورات در مصاحبه با اسکای نیوز به غیر قانونی بودن این کار خود در ایران اذعان کرد و گفت: "اشتباه خیلی احمقانه‌ای بود که ۱۵ سال پیش مرتکب شدم. در واقع به ایران رفته بودم تا تاثیر مخرب تریاک را از نزدیک ببینم."

دختر نجفی: نامه هشت‌ صفحه‌ای‌ در کار نیست/ جریانات سیاسی در پرونده پدرم دخالت نکنند
۱۳۹۸/۰۳/۰۹ - ۱۹:۲۵

زهرا نجفی دختر محمدعلی نجفی شهردار سابق تهران در خصوص برخی شایعات مطرح شده در فضای مجازی در رابطه با پرونده قتل میترا استاد همسر دوم محمد علی نجفی گفت: در برخی از رسانه‌ها عنوان شده است که من گفته‌ام ۸ صفحه دستنوشته های پدرم در رابطه با این حادثه وجود دارد در حالی که این مطلب کذب است.

وی افزود: تنها چیزی که از پدرم در قالب دست نوشته باقی مانده است سه برگه و جمعا به صورت پشت و رو شش صفحه مطلب است که خطاب به من نوشته شده است.من آن را همان روز اول به مسئولان قضایی رسیدگی کننده به پرونده ارائه داده ام و در حال حاضر چیزی دست من نمانده است.

زهرا نجفی موضوع دوم را بحث غیرقانونی بودن ورود برخی از افراد به خانه‌اش مطرح کرد و گفت: من در ابتدای رسیدگی به پرونده متأسفانه گفته بودم که ماموران بدون داشتن حکم ورود منزل به خانه ما آمده بودند در صورتی که در صحبت با وکیلم متوجه شدم که سرپرست دادسرای جنایی تهران برای ورود به محل نیازی به اخذ مجوز نداشته و خودش بدون مجوز می‌توانسته به خانه ما بیاید که این امر را هم اصلاح می‌کنم.دختر محمدعلی نجفی همچنین از رسانه ها و جریانات سیاسی و غیرسیاسی خواست تا به پرونده پدرش ورود نکرده و اخبار کذب منتشر نکنند و اجازه بدهند بدون حاشیه و هیاهو دستگاه قضایی به این پرونده رسیدگی کند.

آمریکا: اینستکس در صورت تسهیل مبادلات غیرمجاز با ایران تحریم می‌شود/ استفاده از این کانال، فقط باید محدود به کالاهای پزشکی و اقلام دارویی باشد
۱۳۹۸/۰۳/۰۹ - ۱۸:۳۷

«برایان هوک»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران پنجشنبه مدعی شد شرکت‌های اروپایی علاقه‌ای به استفاده از کانال ویژه اروپایی‌ها برای تسهیل تجارت با ایران (اینستکس) نشان نخواهند داد.کانال ویژه اروپا برای تسهیل تجارت با ایران در صورتی که برای انجام مبادلات ممنوعه با ایران مورد استفاده قرار گیرد توسط آمریکا تحریم خواهد شد.

ترامپ: می‌خواهم با ایران کنار بیایم/ اگر آنها برای گفتگو آماده باشند، من هم حاضرم
۱۳۹۸/۰۳/۰۹ - ۱۷:۵۷

لایو خبر - ۹ خرداد ۹۸/  آیت‌الله جنتی: هرچه بیش‌تر با آمریکا دربیفتیم، خدا از ما راضی‌تر است

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه بار دیگر ادعا کرد که ایران به «کشوری ضعیف» بدل شده و خواهان توافق با آمریکاست.

ترامپ گفت: من می‌خواهم با همه کنار بیایم، حتی می‌خواهم با ایران هم کنار بیایم، ایران می‌خواهد صحبت کند و اگر ایران می‌خواهد گفت‌وگو کند، من حاضرم.

باشگاه پرسپولیس از قلعه‌نویی شکایت می‌کند
۱۳۹۸/۰۳/۰۹ - ۱۷:۱۳

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس از شکایت این باشگاه از امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم سپاهان بابت اظهارات شب گذشته‌اش خبر داد.تیم فوتبال پرسپولیس شب گذشته موفق شد در مرحله نیمه‌نهایی جام‌حذفی با یک گل از صدر سپاهان بگذرد و با این نتیجه شاگردان برانکو راهی فینال این رقابت‌ها شدند اما امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم سپاهان در نشست خبری بعد از این بازی اظهاراتی مطرح کرد که این مسأله با واکنش باشگاه پرسپولیس روبه‌رو شده است.

وقوع باد شدید در برخی مناطق کشور طی امروز و فردا
۱۳۹۸/۰۳/۰۹ - ۱۶:۵۰

در اطلاعیه سازمان هواشناسی آمده است: پنجشنبه (۹ خرداد) وقوع طوفان تندری در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در شرق استان تهران، شمال استان سمنان، شرق خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی پیش بینی می شود که پیامد آن رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدیدموقت (سرعت بادبیش از از پنجاه کیلومتر برساعت) خواهد بود. همچنین وقوع طوفان تندری در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در استان‌های قم، اصفهان و یزد پیش بینی می‌شود که پیامد آن رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدیدموقت (سرعت بادبیش از پنجاه کیلومتر برساعت) و احتمال گرد و خاک خواهد بود.

برای جمعه (۱۰ خرداد) نیز وقوع طوفان تندری در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب درشرق‌استان تهران، برخی نقاط خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال غرب استان سمنان پیش بینی می شود که پیامد آن رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدیدموقت (سرعت بادبیش از پنجاه کیلومتر برساعت) خواهد بود. همچنین وقوع طوفان تندری در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در اصفهان، یزد، خراسان‌جنوبی پیش بینی می شود که پیامد آن رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدیدموقت (سرعت بادبیش از پنجاه کیلومتر برساعت) و احتمال گرد و خاک خواهد بود.

مسکو: نمی‌شود به ادعای بولتون، درباره دست داشتن ایران در انفجارهای «فجیره» اعتماد کرد
۱۳۹۸/۰۳/۰۹ - ۱۵:۰۳

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه روز پنج‌شنبه گفت مسکو نمی‌تواند به ادعای «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید که ایران را به دست داشتن در انفجارهای اخیر بندر «فجیره» امارات متهم کرده، اعتماد کند.

وی گفت: نمی‌توانیم آنچه همکاران آمریکایی می‌گویند را قطعی فرض کنیم. در موارد بی‌شماری شاهد آن بوده‌ایم که آمریکایی‌ها واقعیات یا رخدادهای مشخصی را چنان پیچ و تاب داده‌اند که با اهداف سیاسی آن‌ها و برداشت‌های محدود آن‌ها از آنچه رخ داده و چگونگی یک رخداد و اینکه یک کار چطور باید انجام شود، همخوان باشد.

قیمت طلا، سکه و ارز در بازار امروز ۹۸/۰۳/۰۹
۱۳۹۸/۰۳/۰۹ - ۱۴:۲۵

لایو خبر - ۹ خرداد ۹۸/ اجرا شدن طرح دریا از ۲۰ خرداد در سواحل مازندران؛ برخورد با بدحجابی و بی‌حجابی

امروز در بازار آزاد قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید با افزایش نسبت به آخرین قیمت‌های روزکاری قبل در قیمت ۴ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان و سکه بهار آزادی طرح قدیم ۴ میلیون و ۵۳۳ هزار تومان معامله می‌شود.صرافی‌های بانک‌ها هم‌اکنون قیمت دلار را برای فروش به مردم، ۱۳ هزار و ۵۵۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۳ هزار و ۴۵۰ تومان خریداری می‌کنند.

آیت‌الله جنتی: هرچه بیش‌تر با آمریکا دربیفتیم خدا از ما راضی‌تر است
۱۳۹۸/۰۳/۰۹ - ۱۳:۴۹

دبیر شورای نگهبان گفت که امسال، چون آمریکا دشمنی‌اش را روز به روز افزایش می‌دهد، ما هم باید استقامت و مقابله خودمان را با او افزایش دهیم و هر چه بیشتر با این کشور سلطه‌گر در بیفتیم، خداوند بیشتر از ما راضی می‌شود، چنانکه قرآن کریم هم می‌فرماید هر عملی کنید که دشمن عصبانی شود برای شما عمل صالح است و حضور در این راهپیمایی هم عمل صالح تلقی می‌شود.

نجات ۲ کودک در سیلاب سبزوار/ ۷ خودرو را آب برد؛ ۱ نفر جان خود را از دست داد
۱۳۹۸/۰۳/۰۹ - ۱۲:۵۹

‌رئیس جمعیت هلال‌احمر سبزوار گفت: در پی سیل شب گذشته در روستای خسروجرد بخش مرکزی سبزوار دو کودک گرفتار سیل شده بودند که با تلاش تیم امداد و نجات این هلال احمر نجات یافتند. همچنین سیلاب هفت خودرو را با خود برد که یک نفر از سرنشینان خودرو جان خود را ازدست داد.

وی گفت: گروه‌های ارزیاب هلال‌احمر در دیگر روستاهای سبزوار نیز در حال رصد اوضاع و امدادرسانی هستند که گزارش‌های تکمیلی اعلام می‌شود.

پلیس: طرح دریا از ۲۰ خرداد در سواحل مازندران اجرا می‌شود / با بدحجابی و بی‌حجابی برخورد می‌کنیم
۱۳۹۸/۰۳/۰۹ - ۱۱:۵۰

لایو خبر - ۹ خرداد ۹۸

جانشین فرمانده ناجا از اجرای طرح دریا در سواحل مازندران توسط قرارگاه پلیس از ۲۰ خرداد ماه خبر داد. سردار ایوب سلیمانی تصریح کرد: ایجاد نظام، انضباط اجتماعی و تأمین امنیت و آرامش مردم مهمترین مأموریت ناجا بوده و با تشکیل قرارگاه‌های عملیاتی و بسیج نیرو در راستای خدمات دهی بهتر به مردم تلاش می کنند.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه در جاده‌ها با تقویت راهور و در تفرجگاه‌ها نیز با تقویت نیروهای انسانی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بومی منطقه نسبت به تأمین امنیت اقدام خواهد شد، تصریح کرد: با جرایم مشهودی از جمله بدحجابی و بی حجابی در مناطق گردشگری برخورد شده و نیروی انتظامی در زمینه همه جرایم مشهود حساس و ماموریت های خود را انجام داده است. سلیمانی بیان کرد: طبق آمار حدود ۹۵ درصد مردم به فلسفه حجاب ایمان دارند و زمینه سازی برای ایجاد ایمنی و آرامش از ماموریت های پلیس است.

۳۴ نماینده دموکرات خواستار استیضاح ترامپ شدند
۱۳۹۸/۰۳/۰۹ - ۱۱:۱۱

برخی از دموکرات‌ها از جمله «رشیده طلیب» سندی را امضا کرده که طی آن از کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا استفسار شده که آیا مجلس نمایندگان باید ترامپ را استیضاح کند یا خیر. تا کنون ۳۴ نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا خواستار استیضاح ترامپ شده و این سند را امضا کرده‌ان.

وکیل نجفی: قتل میترا استاد غیرعمد بود
۱۳۹۸/۰۳/۰۹ - ۱۱:۰۸

لاله عقبایی وکیل محمد علی نجفی گفت: شواهد نشانگر این است که محمد علی نجفی قصد ارتکاب قتل نداشته و در شرایط خاص این قتل رخ داده است و قتل با عمد نبوده و غیرعمد بوده است .

لاله عقبایی به برنا گفت: مسئله بارز این است که ایشان قصد ارتکاب جرم و سونیتی برای ارتکاب این قتل نداشتند . پس از ارتکاب قتل نیز خودشان با پای خودشان به اداره آگاهی مراجعه کرده و خود را به ماموران معرفی کردند همه این رفتارها نشانگرحسن نیت ایشان است. البته باید تاکید کنم که اسناد و مدارکی در خصوص مباحثی که در این پرونده مطرح است روزگذشته به شعبه بازپرسی ارائه شده است . امیدواریم با بررسی اظهارات محمد علی نجفی ؛نتیجه گیری بازپرس پرونده بر غیرعمد بودن قتل باشد زیرا محمد علی نجفی قصد قتل نداشت و غیرعمد میترا استاد کشته شده است.

انتخابات مجدد اسرائیل ۲۶ شهریور برگزار می‌شود
۱۳۹۸/۰۳/۰۹ - ۱۱:۰۶

رئیس کنست زمان برگزاری انتخابات آتی اسرائیل  را ۱۷ سپتامبر آینده (۲۶ شهریور) اعلام کرد.

پس از آنکه نتانیاهو در تشکیل کابینه پیش از اتمام مهلت تعیین شده یعنی تا پایان روز چهارشنبه شکست خورد، کنست با اکثریت ۷۴ عضو به انحلال خود و برگزاری انتخاباتی جدید در سپتامبر آینده رای داد.

این برای اولین بار در تاریخ اسرائیل است که انتخابات به دلیل شکست حزب پیروز در تشکیل دولت مجددا برگزار می‌شود.

آمریکا: در مورد معافیت عراق از تحریم‌ها علیه ایران تصمیم نگرفته‌ایم
۱۳۹۸/۰۳/۰۹ - ۱۱:۰۵

مورگان اورتاگوس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد دولت متبوعش هنوز در مورد تمدید معافیت عراق از اجرای تحریم‌ها علیه ایران تصمیمی اتخاذ نکرده است.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که هفته گذشته «جوی هود» کاردار آمریکا در بغداد در کنفرانس خبری با حضور چند رسانه غربی و عراقی گفته بود عراق از تحریم‌های مربوط به واردات سوخت و نیز خرید برق از ایران معاف شده است.

پلیس: به ادعای یک سایت خبری در مورد مصاحبه با میترا استاد رسیدگی می‌کنیم
۱۳۹۸/۰۳/۰۹ - ۱۰:۱۸

لایو خبر - ۹ خرداد ۹۸

سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در مورد ادعای مطرح شده از سوی خبرنگار یکی از سایت‌های خبری در مورد قرار مصاحبه با میترا استاد در روز قتلش و ارتباط آن با جنایت رخ داده گفت: صددرصد پلیس به این موضوع وارد خواهد شد و ما حتماً با هماهنگی مقام قضائی از آن سایت خبری بابت ادعایی که مطرح کرده است، سوال می‌پرسیم و این مساله را بررسی خواهیم کرد.

مذاکرات دولت ونزوئلا با مخالفان بدون توافق پایان یافت
۱۳۹۸/۰۳/۰۹ - ۱۰:۱۶

مذاکرات نمایندگان دولت ونزوئلا و مخالفان در نروژ بدون حصول هیچ توافقی پایان یافت. پس از ناکامی طرفین، خوان گوایدو رهبر مخالفان دولت ونزوئلا اعلام کرد که به هدایت اعتراض های خیابانی مخالفان در این کشور ادامه خواهد داد.

در نشست اسلو هیات نمایندگی مخالفان خواستار کناره گیری نیکلاس مادورو رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا از قدرت شد و همچنین عنوان کرد که یک دولت انتقالی پس از مادورو فرآیند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را سازماندهی کند.

بهزاد نبوی: کم بودن «اختیارات رئیس‌جمهور» حرف درستی است
۱۳۹۸/۰۳/۰۹ - ۱۰:۱۵

بهزاد نبوی در واکنش به موضوع کم بودن اختیارات رئیس جمهور می گوید: این حرف درستی است. مسئولیت و اختیار باید در کنار هم قرار بگیرند. هر کسی که اختیار دارد، باید مسئولیت داشته باشد و هر کسی که مسئولیت دارد باید متناسب با آن اختیارات هم داشته باشد. آقای روحانی هم همین را می‌گوید که هر کسی اختیار دارد باید مسئولیتش هم برعهده بگیرد.

نظرات بینندگان