arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۰۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۲۰ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۸

آشنا: شیوه پوشش اخبار جنایی در صدا و سیما قابل بررسی است

نماینده رئیس‌جمهوری در شورای نظارت بر صدا و سیما در واکنش به پوشش گسترده اخبار مربوط به حادثه قتل همسر نجفی شهردار پیشین تهران توسط صدا وسیما، نوشت: شیوه جدید پوشش اخبار جنایی در صدا و سیما قابل بررسی در شورای نظارت بر صدا و سیما است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آشنا: شیوه پوشش اخبار جنایی در صدا و سیما قابل بررسی استنماینده رئیس‌جمهوری در شورای نظارت بر صدا و سیما در واکنش به پوشش گسترده اخبار مربوط به حادثه قتل همسر نجفی شهردار پیشین تهران توسط صدا وسیما، نوشت: شیوه جدید پوشش اخبار جنایی در صدا و سیما قابل بررسی در شورای نظارت بر صدا و سیما است.

«حسام الدین آشنا» روز پنجشنبه در حساب توییتری خود افزود: مشکل دائمی در این‌موارد، عدم وجود یا استناد به دستورالعمل های مصوب در مراجع معتبر، ضعف آموزش مستمر پیام‌آفرینان خبری و وجود تصمیم‌گیری‌های موردی و سوال‌برانگیز است.

به گزارش ایرنا، حضور رسانه ملی برای پوشش ماجرای قتل همسر دوم محمد علی نجفی واکنش هایی را به همراه داشت به طوری که برخی مخاطبان از احتمال وجود انگیزه های سیاسی در پس انتشار گسترده این اتفاق سخن می گفتند.

«مهدی تندگویان»، معاون وزیر ورزش و جوانان نیز با انتقاد از نحوه پوشش صدا و سیما از ماجرای قتل «میترا استاد»، در توییتر نوشت: «همسر دوم نجفی شهردار تهران به قتل رسید. امام جمعه کازرون حجت الاسلام خرسند به قتل رسید. ستوان دوم مرزبان آخوندزاده در درگیری به شهادت رسید. همه اینها در یک روز بود ولی برای رسانه میلی نه دین مهم بود نه دفاع از خاک و میهن. فقط جریان قتل همسردوم را به تصویر کشید.»

«علیرضا معزی»، دبیر شورای اطلاع رسانی دولت نیز با انتقاد از نحوه عملکرد صداوسیما خاطرنشان کرد: این شور و هیجان‌زدگی صدا و سیما که از قاب تلویزیون بیرون زده و این میزانسن‌ها که برای نخستین بار می‌بینیم هرگز با سابقه و سنت رسانه‌ای تلویزیون و شبکه خبر قابل توجیه نیست مگر اینکه پای انگیزه‌ها و دلایل فرامتنی در میان باشد.

«میترا استاد» پیش از ظهر روز سه شنبه-هفتم خردادماه- با شلیک چند گلوله به قتل رسید. محمد علی نجفی شهردار پیشین تهران عصر همان روز با حضور در آگاهی تهران به قتل همسر خود اعتراف کرد

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان