arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۰۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۰۹ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۸

لایو خبر - ۱۰ خرداد ۹۸ / سپاه: تکذیب اقدام تروریستی علیه راهپیمایی روز قدس سنندج

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سپاه: تکذیب اقدام تروریستی علیه راهپیمایی روز قدس سنندج
۱۳۹۸/۰۳/۱۰ - ۲۳:۳۳

سردار محمدحسین رجبی، وجود هرگونه اقدام تروریستی علیه راهپیمایی روز جهانی قدس را شایعه دانست و اخبار منتشر شده در این خصوص را رد کرد.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر استان کردستان هرگونه اخبار پخش شده در خصوص دستگیری افرادی که قصد تعرض به راهپیمایی روز جهانی قدس سنندج را داشتند، تکذیب کرد

ظریف: آمریکا، اول برادری اش را ثابت کند / یک روز تند و یک روز مثبت صحبت می کنند؛ معیار ما عمل است / فردا می توانم در ریاض باشم؛ اگر دولت سعودی آمادگی داشته باشد که سیاست خود را تغییر دهد
۱۳۹۸/۰۳/۱۰ - ۲۲:۲۴

 آنچه که لازم است جهان نسبت به آن کاملا آگاهی داشته باشد این واقعیت است که جمهوری اسلامی همواره خواهان صلح و تعهد به مقررات بین المللی است اما نمی تواند در قبال سیاست آمریکا که تحمیل جنگ است، بی تفاوت باشد. آقای ترامپ در مصاحبه هفته گذشته خود با شبکه معروف فاکس نیوز در آمریکا اعلام کرد که ما نمی خواهیم با ایران جنگ نظامی کنیم اما وارد جنگ اقتصادی شده‎ایم، معنای جنگ اقتصادی این است که دولت آمریکا مردم ایران را هدف گرفته است.

لازم است که این واقعیت را تمام شرکای ما بدانند و همین طور بدانند که راه حل بحران چیست؟ راه حل بحران این نیست که از این تشدید فضا توسط آمریکایی‌ها و ایجاد یک فضای جنگی خارج شویم، این را آمریکایی ها ساخته اند که موضوع اصلی فراموش شود، موضوع اصلی این است که آمریکا قانون شکنی کرده، بر مردم ایران یک جنگ غیر قانونی را تحمیل کرده است و حتی سعی می کند از ورود غذا و دارو به ایران جلوگیری کند و این باید متوقف شد.

این پیامی بود که من در سفر به کشورهای خارج از منطقه و همین طور در سفر به منطقه داشتم. البته در سفر به منطقه تکرار پیامی را مطرح کردم در خصوص گفت‌وگو با منطقه و پیمان عدم تعرض، که از ابتدای وزارتم مطرح کرده بودم، این پیام جدید را هم علاوه بر آن پیام اصلی به دوستان و همسایگان مان در منطقه و به کشورهایی که متأسفانه فکر می کنند از طریق ایالات متحده می توانند به نوایی برسند، مطرح کردم.

آژانس: ایران هنوز از سقف‌های مجاز برجام فراتر نرفته است
۱۳۹۸/۰۳/۱۰ - ۱۸:۳۹

بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ذخایر اروانیوم با غنای پایین ایران تا تاریخ 20 ماه مه (30 اردبیهشت) 174.1 کیلوگرم بوده (در ماه فوریه این میزان 163.8 کیلوگرم بوده است) که پایین تر از میزان مجاز ایران بر اساس توافق هسته‌ای است.

آمریکا تحریم پتروشیمی ایران را به تعویق انداخت
۱۳۹۸/۰۳/۱۰ - ۱۷:۲۱

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه گزارش داد که آمریکا با هدف کاهش تنش با ایران اعمال تحریم بر صادرات محصولات پتروشیمی ایران را به تعویق انداخته است. وزارت خزانه‌داری آمریکا قصد داشت، در اواسط ماه می تحریم علیه صادرات محصولات پتروشیمی ایران را آغاز کند.

پلیس: حمله تروریستی در سنندج در روز قدس دفع شد
۱۳۹۸/۰۳/۱۰ - ۱۶:۳۳

فرمانده نیروی انتظامی کردستان، با بیان این مطلب گفت: در چند روز گذشته با اشراف نیرو‌های اطلاعاتی نیروی انتظامی ۳ نفر از اعضای یک گروهک تروریستی که قصد داشتند در روز قدس در سنندج عملیات تروریستی انجام دهند با ۳ قبضه اسلحه و ۱۳ خشاب و حدود ۳۰۰ گلوله دستگیر شدند .

محمدعلی نجفی صحنه قتل میترا استاد را بازسازی کرد
۱۳۹۸/۰۳/۱۰ - ۱۶:۳۲

"صحنه قتل میترا استاد" با حضور محمدعلی نجفی؛ شهردار اسبق تهران بازسازی شد. بازسازی صحنه جرم که با حضور کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ و مقام قضایی صورت گرفت، از حدود ساعت 14 ظهر آغاز شد و دقایقی بعد پایان یافت.

پیام روحانی به اجلاس مکه: برخلاف آداب معمول، به آن اجلاس دعوت نشده‌ام
۱۳۹۸/۰۳/۱۰ - ۱۶:۳۱

رییس جمهوری اسلامی ایران به سران کشورهای اسلامی در اجلاس مکه پیام داد. در این پیام آمده است: از اینکه به دلیل عدم رعایت آداب معمول در دعوت از سران کشورها توفیق حضور در آن جمع شریف را ندارم متاسفم، اما صمیمانه برای شما که در شهر مکه مکرمه، در کنار قبله مسلمانان جهان، و در سرزمین وحی، گرد آمده اید آرزوی موفقیت در رسیدگی به مسائل جهان اسلام و به ویژه موضوع فلسطین و قدس شریف، این زخم دیرین در قلب همه مسلمانان، را دارم.

پلیس: ورود شاهد جدید به پرونده قتل میترا استاد صحت ندارد
۱۳۹۸/۰۳/۱۰ - ۱۵:۲۶

روز گذشته خبری منتشر شد که در آن آمده بود: "این مرد ظهر امروز (9 خرداد 98) با مراجعه به اداره آگاهی تهران به گفتگو با کارآگاهان نشست و اطلاعات خود از زوایای پنهان زندگی استاد را به پلیس افشا کرد." سردار رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در واکنش به این موضوع به تسنیم گفت: چنین موضوعی صحت ندارد.

پیروزی ایران برابر ایتالیا در لیگ ملتهای والیبال
۱۳۹۸/۰۳/۱۰ - ۱۵:۲۴

تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود در لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ مقابل ایتالیا به یک پیروزی ارزشمند با نتیجه سه بر یک رسید.

در دیدار بعدی این گروه و از ساعت ۱۶:۳۰ تیم ملی چین با هدایت رائول لوزانو به مصاف آلمان خواهد رفت.

تیم ایران در دومین دیدار خود از هفته نخست از ساعت ۱۶:۳۰ فردا (شنبه) با چین روبه‌رو می‌شود.

مسابقات گروه ایران در دور اول این رقابت ها در چین برگزار می شود

قوه قضائیه: از نیامدن مهناز افشار تلقی فرار نداریم
۱۳۹۸/۰۳/۱۰ - ۱۵:۲۱

لایو خبر - ۱۰ خرداد ۹۸

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه درباره پرونده شکایت از مهناز افشار و احضارش به دادگاه هم گفت: خبری که من درباره پرونده خانم مهناز افشار دارم این است که ایشان تا الان به ایران نیامده‌اند اما ما از این نیامدن تلقی فرار نداریم. به جهت اینکه وکیل ایشان اعلام کرده که خانم افشار قصد بازگشت به کشور را دارد و به ایران بازخواهد گشت.

سخنگوی قوه قضاییه: درباره ارتباط میترا استاد با نهادهای امنیتی قرائنی وجود ندارد
۱۳۹۸/۰۳/۱۰ - ۱۵:۱۹

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره ارتباط میترا استاد (همسر محمدعلی نجفی) با نهادهای امنیتی گفت: اولا در این ارتباط قرائنی وجود ندارد؛ ضمن اینکه چیزی که الان رسیدگی می‌کنیم پرونده قتل است و فعلا مسئولیت‌مان این است که تکلیف پرونده قتل را روشن کنیم و به سایر زوایای پرونده در فرصت بعدی رسیدگی خواهد شد.

کرملین: هیچ اطلاعی از رد درخواست تهران برای خرید اس ۴۰۰ نداریم
۱۳۹۸/۰۳/۱۰ - ۱۴:۱۰

روز پنجشنبه پایگاه خبری بلومبرگ به نقل از دو منبع آگاه مدعی شده بود که روسیه درخواست تهران برای خرید سامانه دفاع موشکی اس ۴۰۰ را به بهانه افزایش تنش‌ها در غرب آسیا رد کرده است.

این منبع مدعی شده بود این درخواست ایران که در جریان سفر وزیر خارجه ایران به روسیه در روز هفتم ماه مه مطرح شده بود توسط ولادیمیر پوتین رد شده است.

در واکنش به ادعاها، سخنگوی کاخ کرملین گفت: «هیچ اطلاعی از این رد درخواست تهران برای خرید اس ۴۰۰ نداریم.»

نجفی آذر ماه مسموم شده بود؟
۱۳۹۸/۰۳/۱۰ - ۱۳:۵۹

لایو خبر - ۱۰ خرداد ۹۸

یک روزنامه‌نگار با انتشار اسکرین شات چت‌ خود با محمدعلی نجفی در روز انتشار خبر خودکشی او در آذرماه ۹۷، از بازپرس پرونده، وکیل نجفی، خبرنگاران و دستگاه امنیتی خواست ماجرا مسمومیت نجفی را واکاوی کنند.

بهروز شجاعی نوشت: این اسکرین شات چتی است که روز انتشار خبر خودکشی دکتر نجفی با ایشان انجام دادم، از بازپرس محترم پرونده، وکیل آقای نجفی، خبرنگاران و حتی دستگاه امنیتی می‌خواهم ماجرای مسمومیت نجفی را واکاوی کنند، کلید ماجرا شاید آنجاست!

کره شمالی مذاکره‌ کننده ارشد اتمی خود را اعدام کرد
۱۳۹۸/۰۳/۱۰ - ۱۳:۱۵

لایو خبر - ۱۰ خرداد ۹۸

روزنامه «چوسون ایلبو» کره‌ جنوبی به نقل از یک منبع آگاه در کره شمالی نوشت: «کیم هیوک چول به همراه چهار مدیر وزارت امور خارجه کره شمالی در فرودگاه میریم پیونگ یانگ در ماه مارس (اسفند-فروردین) گذشته اعدام شدند. این افراد متهم به جاسوسی برای ایالات متحده آمریکا شده بودند.»

روزنامه چوسون ایلبو همچنین نوشته است که کیم یونگ چول که مرد دست راستی رهبر کره شمالی شناخته می‌شد و پیش از نشست هانوی همتای مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا بود به اردوگاه کار اجباری و بازآموزی در نزدیکی مرز چین فرستاده شده است.

لاوروف: برخی کشورها برای امضای پیشنهاد ظریف آماده‌اند
۱۳۹۸/۰۳/۱۰ - ۱۳:۱۳

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اعلام کرد تعدادی از کشورهای عربی منطقه خلیج فارس آماده بررسی و امضای پیشنهاد ایران برای انعقاد معاهده منع تعرض هستند.

وزیر خارجه روسیه که در نشست خبری در سفارت روسیه در توکیو سخن می گفت، اضافه کرد: از آغاز مذاکرات میان تهران و واشنگتن استقبال می‌کنیم. ما میانجیگری خود را به ایران و آمریکا تحمیل نمی‌کنیم اما از آغاز مذاکرات استقبال می‌کنیم همانطور که از آغاز مذاکرات میان آمریکا و کره شمالی استقبال می‌کنیم. وی افزود: ما خواهان گفت‌وگو براساس احترام متقابل و بدون هیچ‌گونه هشدار و شروط اولیه هستیم.

روحانی: فلسطین، مامنی برای مسلمانان، مسیحیان و یهودیان خواهد شد
۱۳۹۸/۰۳/۱۰ - ۱۲:۴۲

لایو خبر - ۱۰ خرداد ۹۸

رئیس جمهور که همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس از تقاطع خیابان فردوسی در مسیر راهپیمایی مردم تهران قرار گرفت، با تاکید بر اینکه توطئه‌های استکبار و متجاوزین علیه قدس شریف و فلسطین به نتیجه نخواهد رسید، اظهارداشت: تردید نداریم که پیروزی نهایی از آن حق و فلسطین خواهد بود و سرزمین فلسطین مامنی برای مسلمانان، مسیحیان و یهودیان خواهد گردید.

 

ژاپن: روسیه از طرح توکیو برای کاهش تنش‌های ایران و آمریکا حمایت می‌کند
۱۳۹۸/۰۳/۱۰ - ۱۲:۰۴

یک مقام ژاپنی از حمایت روسیه از طرح دولت توکیو برای کمک به کاهش تنش‌ها بین تهران و واشنگتن خبر داده است.

وزرای خارجه و دفاع روسیه و ژاپن به تازگی با یکدیگر دیدار کرده اند.

روز دوشنبه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از پیشنهاد شینزو آبه نخست وزیر ژاپن برای کمک به کاهش تنش ها با تهران استقبال کرده است.

حمله با چاقو به رئیس آموزش و پرورش مانه و سملقان
۱۳۹۸/۰۳/۱۰ - ۰۹:۴۹

قنبرعلی خوش آئینه معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار داشت: بهمن صفرپور، مدیر آموزش و پرورش شهرستان مانه و سملقان توسط چند نفر ناشناس جلو منزل خود، با چاقو مورد حمله قرار گرفت. وی افزود: وی که در این حادثه از ناحیه کتف و دست مجروح شده بود ابتدا به بیمارستان پورسینای شهر آشخانه و سپس بیمارستان امام علی (ع) بجنورد منتقل شد.

سرهنگ حیدر اقبالی مطلق، معاون اجتماعی فرمانده انتظامی خراسان شمالی از دستگیری چهار نفر مظنون در این خصوص خبر داد و گفت: سه نفر از این افراد پس از بازجویی‌های اولیه آزاد شده‌اند و تحقیقات از یک تن دیگر، که ظن قوی‌تری بر مشارکت وی در این حادثه می‌رود، ادامه دارد.

هوک «امکان خرید محدود نفت ایران» را تکذیب کرد
۱۳۹۸/۰۳/۱۰ - ۰۹:۴۸

به نوشته وال استریت ژورنال، هوک روز پنجشنبه اعلام کرد کشورهایی مانند چین و هند که ماه نوامبر گذشته مشمول معافیت از تحریم علیه نفت ایران شده بودند، می‌توانند تا زمان رسیدن به سقفی که در خصوص آن مذاکره شده، به خرید نفت ایران ادامه دهند.

با این حال، هوک با انتشار بیانیه‌ای گزارش روزنامه وال استریت ژورنال را رد کرد و گفت: «حتی اگر کشوری به سقف خریدی که قبلاً بر سر آن مذاکره شده بود، نرسیده باشد» با تحریم مواجه می‌شود. وی افزود: سیاست قاطع ما آن است که خرید نفت از ایران به طور کامل به صفر برسد.

مخالفت عراق با بیانیه ضد ایرانی اتحادیه عرب
۱۳۹۸/۰۳/۱۰ - ۰۹:۳۴

رئیس جمهوری عراق با بیانیه ضد ایرانی نشست اضطراری اتحادیه عرب در مکه به دلیل اتهامات بی پایه و اساس آن مخالفت کرد.

در این بیانیه بار دیگر اتهامات واهی دخالت ایران در امور داخلی کشورهای عربی بویژه بحران سوریه و بحرین زده شده بود. دخالت در امور داخلی سوریه و شلیک موشک های بالستیک ساخت ایران ازیمن به سوی عربستان از دیگر اتهام های این بیانیه ضد ایرانی بود.

شورای همکاری خلیج فارس: از راهبرد آمریکا در قبال ایران حمایت می‌کنیم
۱۳۹۸/۰۳/۱۰ - ۰۹:۲۷

اعضای شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه پایانی خود از اقدامات دولت آمریکا علیه ایران تقدیر کردند.

در این بیانیه آمده است: «شورا حمایت خود را از راهبرد آمریکا در قبال ایران از جمله مقابله با برنامه‌های موشکی و هسته‌ای ایران، فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده این کشور در منطقه، حمایت آن از تروریسم، مبارزه با فعالیت‌های خشن حزب‌الله، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شبه‌نظامیان حوثی و سایر گروه‌های تروریستی ابراز می‌دارد و اقدامات انجام‌شده توسط آمریکا برای مقابله با آنها را مورد تمجید قرار داد.

ادعای پمپئو: حادثه «فجیره» کار ایرانی‌ها بود که قیمت نفت را بالا ببرند
۱۳۹۸/۰۳/۱۰ - ۰۹:۱۳

وزیر خارجه آمریکا بامداد جمعه با تأیید سخنان مشاور امنیت ملی کاخ سفید ایران را به نقش داشتن در انفجارهای بندر «فجیره» امارات متهم کرد. پمپئو قبل از آغاز سفرش به اروپا، در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا ایران در حادثه فجیره نفش داشته گفت: «این کار را ایرانی‌ها برای بالا بردن قیمت نفت در سراسر دنیا انجام دادند.»

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۳/۱۰ - ۰۹:۱۲

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا ببینید.

نظرات بینندگان