arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۰۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۱ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۸

گوترش: اتحاد اروپایی برای جلوگیری از جنگ سرد جدید حیاتی است

دبیرکل سازمان ملل متحد هشدار داد اگر اروپا می‌خواهد از وقوع "جنگ سرد" جدید در این اوضاع سیاسی پر همهمه جلوگیری کند باید متحد باقی بماند. این سخنان گوترش در آلمان حین دریافت جایزه بین‌المللی "شارلمانی" مطرح شد. جایزه شارلمانی هر ساله به شخصی اهدا می‌شود که در راستای تقویت و توسعه خدمات در اروپا و گسترش ارزش‌های آن گام بسزایی برداشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دبیرکل سازمان ملل متحد هشدار داد اگر اروپا می‌خواهد از وقوع "جنگ سرد" جدید در این اوضاع سیاسی پر همهمه جلوگیری کند باید متحد باقی بماند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد پنج‌شنبه تاکید کرد: اگر می‌خواهید از وقوع یک جنگ سرد جدید جلوگیری کنید… اگر می‌خواهید یک نظم چندجانبه حقیقی به وجود آورید، قطعاً به یک اروپای متحد و قدرتمند نیاز دارید.

این سخنان گوترش در آلمان حین دریافت جایزه بین‌المللی "شارلمانی" مطرح شد. جایزه شارلمانی هر ساله به شخصی اهدا می‌شود که در راستای تقویت و توسعه خدمات در اروپا و گسترش ارزش‌های آن گام بسزایی برداشته است. سال گذشته این جایزه به امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه رسید.

این نخست‌وزیر سابق پرتغال تاکید کرد: در این اوضاع آشفتگی‌های زیاد و اختلال ژئوپولتیکی، ما به چندجانبه‌گرایی بیش از پیش نیاز داریم.

نظرات بینندگان