arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۰۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۳ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۸

همه چیز درباره موسیقیدانی که قربانی جنگ شد

گلن میلر را می توان یکی از سرشناس ترین قربانیان جنگ دانست که در جریان جنگ جهانی ناپدید شد و هیچگاه خبری از اجساد او و قربانیانش نشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گلن میلر را می توان یکی از سرشناس ترین قربانیان جنگ دانست که در جریان جنگ جهانی ناپدید شد و هیچگاه خبری از اجساد او و قربانیانش نشد.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، گلن میلر را می توان یک موسیقی دان سرشناس آمریکایی دانست که طرفدارانی پرشمار داشت. او نه تنها در حوزه موسیقی جاز سرشناس بود، بلکه نوازنده ترومبون و تنظیم کننده موسیقی بود.

او یک موسیقیدان بزرگ آمریکایی است و به عنوان بهترین هنرمند تنظیم و ضبط موسیقی بین سالهای 1939 تا 1943 شناخته می شد.اما متاسفانه سالهای اوج گیری او مصادف شده بود با جنگ جهانی دوم و اتفاقا مین موضوع باعث آسیب رسیدن به او شد. در زمان اوج جنگ او قصد سفر و همراهی با سربازان جنگی را داشت.

درواقع او و دیگر نوازندگان همراهش تصمیم داشتند برای افزایش روحیه سربازان از انگلیس به پاریس در فرانسه سفر کنند و برای سربازان موسیقی اجرا کنند اما در حین پرواز در کانال مانش  ناپدید شدند. تئوری اصلی این است که هواپیمای آنها توسط یکی از هواپیماهای متفقین مورد حمله قرار گرفته باشد.

گرچه جسد او و همراهانش هرگر پیدا نشد  اما بعدها مشخص شد که احتمالا هواپیمای میلر هدف موشک انداز قرار گرفته و در منطقه ای مین گذاری شده سقوط کرده است.

نظرات بینندگان