arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۰۴۱۰
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۷ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۸

کیفیت هوای پایتخت در شرایط سالم قرار دارد

کیفیت هوای تهران امروز (جمعه) با کاهش ۱۰ واحدی غلظت آلاینده‌های ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون در مقایسه با روز گذشته با شاخص ۵۷ در شرایط سالم قرار دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کیفیت هوای تهران امروز (جمعه) با کاهش 10 واحدی غلظت آلاینده های ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون در مقایسه با روز گذشته با شاخص57 در شرایط سالم قرار دارد.

به گزارش ایرنا از شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲،۵ میکرون در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ۱۱ امروز از ۶۷ به ۵۷ کاهش یافته است.
در همین مدت میزان آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون از ۵۵ به ۵۲ و آلاینده منوکسیدکربن از ۱۹ به ۱۴ کاهش داشته است.
بر این اساس، ایستگاه‌های شاد آباد (منطقه ۱۸)، شریف (منطقه دو) و پیروزی (منطقه ۱۳) به ترتیب با شاخص‌های عددی ۸۵، ۷۳ و ۶۹ بیشترین میزان آلایندگی مناطق شهر تهران طی ۲۴ ساعت گذشته را داشته‌اند.
ژئوفیزیک (منطقه ۶) با شاخص ۳۹، دانشگاه علم و صنعت (منطقه ۴) با شاخص ۴۳ و شهرک چشمه (منطقه ۲۲) با شاخص ۴۵ پاک‌ترین مناطق تهران در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

«شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است».

نظرات بینندگان